sts

Alla inlägg under juli 2015

Av Elise - 14 juli 2015 16:51

Nu tar vi en liten matpaus igen ;) äter 1 apelsin, 1 banan, 1 msk jordnötssmör, sen ett Wasa-bröd med kalkon och paprika :D

Ja ska försöka få in lite mer järn i min kost, för tror ja har brist på de.. För känner mig trött hela dagarna och har huvudvärk ibland.. Man kan få järnbrist om man tränar mycket, och så äter jag intr speciellt mkt järn i vanliga fall heller.. Så ska alltså äta mer kött, och kidneybönor å C-vitamin tillsammans med de vegetabiliska järnet..:) sen nötter å frön! Tillsammans me C-vitamin.. Och helst inte mjölkprodukter tillsammans med järnet.. Blir krångligt detta, men allt för hälsan!:)

Så fårse hur detta går då! Förhoppningsvis bra ;)

Av Elise - 14 juli 2015 13:39

Nu tar vi en liten byggpaus å ja käkar lite lunch :D min brorsa skulle åka å köpa skruvar..

Lunchen blir köttfärssås, för vi hade massa kvar sen igår tydligen, med maassa morötter, gurka, körsbärstomater, paprika, och maaassa chilisås :D de vart tom lite starkt..;)

Men sen antar ja att vi ska fortsätta bygga :) ja tycker de går hyfsat långsamt, men de är väl frö stt ja kan ingenting om bygge så alla stommar å reglar å sånt tar så lång tid tycker jag haha.. Men hellre de än att allt rasar liksom ;)

Av Elise - 14 juli 2015 10:44

Här har vi min frulle of today :) lite acaibowl typ! 2 frysta bananer, några msk kvarg, 1/2dl mandelmjölk, och 2 tsk Acaipulver :D toppat med lite müsli, blåbär, å mango :D
Och ja har faktist träningsvärk i benen från igår.. Av 2 övningR!? Då vet ja vad ja ska lägga in i min träningsrutin!:D

Och idag kör ja då intr ben eftersom ja har träningsvärk, haha, så funderar på å kö överkropp som ja egentligen ska gö imorn!:)

Av Elise - 13 juli 2015 20:48

Här har vi min middag/kvällssnack :D mycket maaat! Masssa melon, för D va ja sjukt sugen på, sen ett knäcke med kalkon och keso, lite mango-ananas-glass, gjort på previs vad de heter, fast fryst, sen min lilla skål med.. Ja va de nu e haha :D både konsistensen och smaken är som nån smet! Supergod! Älskar den haha!:D blandade en fryst banan med 1 skopa vaniljprotein, och 1/2 dl mandelmjölk :D men har inte hittat nån mandelmjölk utan socker elr nåt annat sånt.. För den som ja köpte förut köpte ja i en affär som e stängd nu.. Men detta var de bästa ja kunde hitta, den e sötad med agavesirap :)
Och kolla vad ja hittade i trädgården!:D massa blåbär å lite smultron å jordgubbar! Ja såg massa jordgubbar som är påväg..:D men alla insekter tar så många..:(
Men jag hittade förvånansvärt mkt blåbär :D happyyy! För vi har bara nån liten fjuttbuske me blåbär bredvid garaget, men den fjutten levererade!:D

Och idag har vi byggt kite mer på uterummet :) vi har fixat nån stomme elr vare heter t första väggen :) och jag e väldigt glad att ja började å träna, för 1, ja hade förmodligen inte orkat lyfta alla grejer vi lyfter, och 2, ja hade förmodligen skadat mig.. För nu vet jag ju hur ja ska lyfta för att intr skada mig, men hade ja aldrig börjat träna hade ja ju inte vetat hur ja skulle lyfta saker.. Så de e nödvändigt alltså!

Åså inviger ja nya tekoppen från Elisetorp som vi köpte när vi va i Kivik!:D den e skitfin, lite dyr dock, 320 spänn.. Men, still, skitfin!:D

Så nu ska ja njuta av all denna mat å chilla lite! Orkar verkligen inte göra nåt mer ikvöll.. De e tydligen MASSA som Behlver städas å hit å dit.. Men nu tänker ja ligga i sängen för nu har ja gkort tillräckligt :)

Av Elise - 13 juli 2015 16:00

FYFAN! HIIT är ingen lek alltså! - high intensity interval training.. Alltså... Finns de nån som orkar köra 100% hela tin!? Ja tror fan inte de alltså.. Dedär va SVINjobbigt! Ja undrar om de blir nåt benpass imorn alltså hahah.. Kanske kör yoga.. Ja rekommenderar er verkligen att testa HIIT om ni har "för lite tid" elr bara känner att ni vill klämma ur er lite hahah.. Alltså ja mådde illa när ja var klar.. Å de värsta är att ja överdriver inte ens lite!! Ja tänkte köra mage också, men pfft, den tanken e long long gone kan ja tala om för er..
Men de finns ju såklart lite enklare pass om man inte känner för å spy ;)

Ja körde uppvärmning, första bilden, och självaste passet på andra, men ja slänger in en 7minutare pckså ifall ni intr vill kö dom 20 minutrarna ja gjorde.. Alltså.. De e värre än vad man tror! Och tycker man något annat tar man inte i tillräckligt haha.. Och ändå tyckte ja intr att ja tog i speciellt mkt alls..

Och juste, postworkouten får bli bananpannkakor med proteinpulver i toppat med jordgubbar ;)

De jobbigaste va nog jump squatsen/jumping lunges.. Eller plank Jacks... Hahaha.. Först ja ba plank Jacksen va ju inge dryga, men efter tag, å speciellt andra varvet, ja ba Oh shit.. Och fick vila ett litet tag efter första varvet å dricka vatten.. Hade ja kört på en hång hade jag bog nästan spytt alltså..!

Av Elise - 13 juli 2015 12:16

Nu har min inre bagare vart i farten igen, och denna gång vart de frallor!:D sjukt nöjd vart jag också.. Degen vart dock ganska svårhanterlig, för den var väääldigt kladdig, men de gick tillslut, ocj resultatet vart bra :) dom påminner lite om sconesen ja gjort, och dom påminner om jul :p så dessa å sconesen blir perfekta till jul!
Och man skulle toppa med pumpakärnor, soom vi inte har, så hade på russin ;) men fick inga russin i denna skiva, för tröck i russinen uppepå, och tog underskivan!
Men till receptet :) :

1 dl havregryn
1 dl rismjöl
1 dl mandelmjöl
1 dl bovetemjöl
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
1 dl havremjölk/annan mjölk
1 banan
1.5 msk kokosolja

(Pumpakärnor/valfri topping)


Blanda alla torra ingredienser i en bunke.

Mosa sedan bananen, och blanda i med kokosoljan och havremjölken.

Forma önskade stora frallor, och grädda på 150 grader i ca 25 min.

Dessa är dock lite enklare än en limpa att dela när de inte svalnat helt ;)

Men sen är de bara att njuta av dessa goda frallor! Älskar dom! Nöstan lika mkt som sconesen ;)

Näringsvärde per fralla av 4 st:

303 kcal
7g protein
38.5g kolhydrater
12.5g fett

Så jag åt 1/2 fralla tillsammans med lite annat till lunch!:)

Recept: idawarg.se
Näringsuträkning: mig

Av Elise - 13 juli 2015 12:07

Om ja tyckte saker gick fel igår så vettefan va ja tycker idah alltså.. Gör illa mig här å var å saker blir bara fel..

Men lunchen blir iaf 1/2 fralla av brödet som ja precis bakat, sen kvarg med varma hallon och lite av müslin som ja också åt t frukost :) och två äggvitor med salt ^^

Jag har inte hunnit träna än, eftersom jag bakade.. Men de ska bli av!

Så nu ska ja kolla pp lite yt-klipp å chilla i sängen :)

Av Elise - 13 juli 2015 09:26

Såhär kickstartar jag min vecka!:) tog den minsta brödskivan i påsen så ja blir av med den, med lite Bregott, sen en kopp te, ett glas vatten, åsen t de intressanta :D en liten acai-/Smoothiebowl :D gjorde den med 1 fryst banan, 0.5dl havremjölk, 1 msk mighty DTX, 2 tsk Acaipulver, å 1/2 dl frysta blåbär!:D de vart godare än ja trodde! Och fylld me massa bra saker :D me likey.. Sen toppade jag de med Pyttelite av müslin på bild :p måste äts upp denna innan den går ut..

Och idag är de löpning på schemat. Men jag tror ja ska kö ett litet HIIT pass inne istället :) är inte speciellt tagg på å springs i detta väder.. Visst, ja sprang i regn, men de e ganska kallt ute.. Summer 2015 liksom..

Sen ska ja baka ockdå!:D fårse om de blir ett elr två recept..;) har ju hela dan på mig! Och sen om yoghurten räcker ska ja nog gö en till limpa som vi kan frysa in också :D kanske intr just idag men..

Ååh juste, vi har ju mandelmjölk nu ocksp, då kan ja gö bananscones..!:D kanske gör dubbel sats å fryser in lite där också..?;) haha mamma sa att vi skulle fulla frysen med gf bröd om ni undrar..

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards