sts

Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Elise - 19 juli 2015 20:28

Måste bara säga de innan ja glömmer de, äppelkakan som vi åt hos mormor har ja recept på, sök på äppelkaka i min blogg, så scrollar ni ner några inlägg, så tror ja rubriken är äppelkaka, så står receptet där :)

Och kvällssnacket får bli 1/2 äpple med vaniljkvarg, en smoothie gjord på 1 färsk banan oxh fryst mango, sen en liten skål med 1 fryst banan, chokladprotein, toppat med jordgubbar!:) riktigt sött avslut på kvällen:)

Och ja e inte ens hungrig än, haha, va sälert ganska mkt protein i allt fika :p liksom, brownien hade ju 10g protein, och äppelkakan tror ja hade runt 3-4g, alltså fjärdedelen jag tog, sen är de ju lite protein i rabarberpaj, sen vaniljkvarg! Sen åt ja ju ganska mkt oxkså haha.. Så de kanske förklarar :) men ja ska iaf äta degär, kolla yt, sen ät de förmodligen dags å sova :) jag ska nog t gymmet ma mamma imorn också!:D yey! Men ska köra överkropp!;D för ja kommer nog intr kunna övertala mig själv att åka dit för å kö överkropp om ja måste cykla haha.. Nu had ja kommit in i en såndär period när de e sådär jäääätte drygt å cykla..;p men de e ju faktiskt mkt värre å gå, så måste ja ju tänka..

Av Elise - 19 juli 2015 19:25

Som rubriken lyder! Alltså smeten/degen sj är ju supergod! Ja skulle lätt kunna skippa bikarbonaten och äta med bananglass! Vilken bra idé..;) de ska ja testa ikväll elr imorn!
Dom är inte så speciellt söta, men de gör inte så mycket för mig! Smakar mycket choklad iaf :) men om ni absolut vill ha de sötare, är de bara att ha i agavesirap för att fortfarande hålla de veganskt, elr honung elr vad mer ni kommer på :)

De ni behöver:

1 stor, mogen banan (elr 2 små)
2.4 dl mandelmjöl
1/2 tsk bikarbonat
1.2 dl ren/raw/ekologisk kakao
6-7 dadlar (jag hade 7)

Blanda mandelmjöl, bikarbonat, och kakao i en skål.

Mixa banan och dadlar i en mixer till en smet.

Blanda ihop med de torra ingredienserna med en sked, och beroende på storleken på bananen, kan en skvätt vatten behövas. Jag hade ca 1 msk vatten. Men var inte för ivriga med vattnet.

Sen är de bara att antingen forma en stor brownie på en plåt, elr i en liten form.

Grädda i ca 20 minuter på 175 grader. Jag hade i 18 min.

Låt de svalna lite elr helt, och skär i önskade stora bitar :) jag skar mina i 6 bitar.


Näringsvärde per bit av 6 st:

238 kcal
9.5g protein
15.9g kolhydrater
14.7g fett

Och jag älskar dom!:)

Recept: lilsipper @ instagram
Näringsuträkning: mig

Av Elise - 19 juli 2015 19:10

Nu har vi vart hos mormor och fikat :) har också lämnat nyckeln hos min moster.. Men till fika vart de 2 omgångar rabarberpaj, går all in på cheatday liksom ;), sen 1 brownie och 1/2 äppelkaka!:) mormor fick också 1/4 av mamma, sen åt hon resten, alltså 1/2 själv, för hon åt inge rabarberpaj eftersom de e gluten i. Å hon ska va glutenfri i 1 månad till innan hon kan äta de igen :p hon skulle va de i 1/2 år.. Jag är de bara typ 97% av tiden ;)

Sen får vi väl se mitt kvällssnack/middag ikcäll! Just nu är ja inte speciellt hungrig.. Vart faktist ganska mätt efter fikat haha.. Men ja bakade då allting på bordet, så lite stolt ;) fast ja bakade ju såklart inte vaniljkvargen och vaniljsåsen..

Av Elise - 19 juli 2015 11:50

Blir en lätt lunch.. Isbergssallad, gurka, kalkon, ägg, å melon :) Sen lite citronvatten ^^

Ja tänkte göra typ linser å resten av qournen ja har i frysen, men ja orkade intr.. Så skar bara upp lite grejer som var klara å slängde på en tallrik;)
Men alltså har ingenting å säga hahah.. Känns som att denna dag kommer va typ död..

Av Elise - 19 juli 2015 09:59

Söndagsfrukost! 1 kokt ägg, och gröt med 3 äggvitor, 1 äpple, å kanel :) de smakar äppelmos när man har äpple i gröten :p

Men japp. Idag är en fika hos mormor inplanerad, sen kanske hämta virke, sen äre väl en slapp-dag antar jag? Imorn börjar alla jobba, men mamma har bara bokningar tills på onsdag, så hon jobbar bara 3 dar om inte nån bokar in sig på torsdag.. Sen ska mamma ner t Sthlm, å då ska kanske jag å min brorsa komma ner till helgen ockdå :) då ska vi förmodligen gå på gröna Lund..:p då får vi ju hoppas på bra väder ;)

Men just nu ser vädret intr så bra ut, så vi får väl se hur de blir sen :) Men nu ska ja äta min frukost å kolla på yt, som vanligt!:)

Ovido - Quiz & Flashcards