sts

Alla inlägg under juli 2015

Av Elise - 19 juli 2015 09:59

Söndagsfrukost! 1 kokt ägg, och gröt med 3 äggvitor, 1 äpple, å kanel :) de smakar äppelmos när man har äpple i gröten :p

Men japp. Idag är en fika hos mormor inplanerad, sen kanske hämta virke, sen äre väl en slapp-dag antar jag? Imorn börjar alla jobba, men mamma har bara bokningar tills på onsdag, så hon jobbar bara 3 dar om inte nån bokar in sig på torsdag.. Sen ska mamma ner t Sthlm, å då ska kanske jag å min brorsa komma ner till helgen ockdå :) då ska vi förmodligen gå på gröna Lund..:p då får vi ju hoppas på bra väder ;)

Men just nu ser vädret intr så bra ut, så vi får väl se hur de blir sen :) Men nu ska ja äta min frukost å kolla på yt, som vanligt!:)

Av Elise - 18 juli 2015 21:49

Lördagkväll! De firas me glass ;) äter Basic bananglass, och banan-jordgubbsglass! Men den smakar inge jordgubb alls.. Jade i för lite., men mamma fick en glass med bara jordgubbar å mango, och den smaka bara jordgubb haha..

Men middan vart de på bild :) 2 fläskkotletter med potstis å revbenspjäll! Å sallad å aioli ;) och ja tog aioli första ggn också haha, men tog efter ja tagit vilden :p och tog mer än på bilden ;)
Å snack har varit kalkon med keso och banan!

Och nu är nästan alla reglar på alla väggar ditsatta..! Det är bara 4 st kvar :D och dom är planerat att sätta dit imorn.. Sen kanske vi ska hämta virket till taket :) men vi har inte börjat med taket, vi behöver tydligen minst 3 dagar på oss för å få dit de.. Ska försöka övertala han att vi ska gö de nån helg dom närmsta veckorna så kanske de blir klart iår!:D men imorn ska vi nog till mormor å fika :) så mini-cheat idag så blir de lite mini-cheat imorn å! Så blire ganska chill byggardag imorn också..

Och ja vet en sak ja kommer få i födelsedagspresent :D tagg på den! Anledningen till att ja vet är för att personen var tvungen å fråga mig om ka ville ha den, för de e ingenting man bara köper hit å dit.. Och de e nånting kanske inte just alla vill ha :p fast säkert väldigt många ;)
Men ja tänker inte berätta va de e, hah, de får ni vänta å se, de e inte så långt dit iaf :) elr kanske, ja vet inte, för vi ska nog slå ihop min å min brorsas födelsedagar.. Så kanske ca 1 månad :) men blir ju glad om ja får den på min födelsedag ändå :D eftersom ja ändå vet va de e kan ja ju lika gärna få de, elr hur?;)

Och jag såg precis att oj va dåliga bilder! Usch, borde skaffa en kamera.. Om man hade pengarna alltså..!

Men nu avslutar ja kvällen me yt, glass, å te :) synns imorn!

Av Elise - 18 juli 2015 13:09

Idag började vi inte snickra lika tidigt som igår... Min brorsa är å köper skruv, så käkar lunch så länge :) böev en snabb å enkel lunch, bananpannkaka toppat med jordgubbar å smultron från trädgården!:D
Och vi har då satt upp alla väggar, och satt dit alla lodräta reglar, å ska sätta dit alla vågräta idag, ich om de inte böir regn ska vi också börja me taket!:D

Av Elise - 18 juli 2015 10:42

Goden morgen!:D ja har hunnit med mitt HIIT-paass yeeey:D inte ofta ja tränar innan frukost! Väldigt ovanligt faktist haha :p brukar inte ha nån energi, och så brukar ja va hungrig, men va faktist inge hungrig alls, och är fortfarande inte egentligen haha, antagligen för att ja åt så mkt precis innan ja skulle sova igår, så de gick åndå!:D ja ville gö de innan frukosten, för då har ja liksom klarat av de innan dan ens har börjat typ, åså äre extra gott å äta frukost sen ;) åsen hade ja förmodligen inte hunnit nån annan gång udag.. För kan inte gö de direkt efter frukosten, och sen hade ja förmodligen intr hunnit om vi skulle börja snickra.. Och ja gillar att HIIT går så fort men man blir så slut!:D körde faktisr samma som förra gången..! Men tog intr i lika mkt denna gång.. Mina muskler sa ifrån så ja vart intr lika andfådd som förra gången.. Förmodligen för att ja inte ätit nåt å fått energi..! Men nu äter ja iaf min stora proteinskål!:D men den v större innan ja tog kortet, för mamma tog lite å ja åt några skedar medan ja plocka undan.. Men den vart enorm! :D hade 2 frysta bananer å 1 färsk, sen 2 skopor chokladprotein, å 2 tsk Acaipulver, toppat med fryst mango :D alltså, brukar ha 1 Max 2 bananer, sen nu 3! Men ja tänkte klämma i lite extra eftersom ja tränat ;)
Så när ja ätit upp ska ja kolla litr på yt å duscha, sen ska vi väl snart börja snickra antar ja :) see ya later!

Av Elise - 17 juli 2015 22:30

        Hej! Vart en sen blogg idag.. Men lunchen vart kvarg med mandelmjölk, müsli, å jordgubbar, sen snacket 1 äpple, och middagen vart chicken wings, åt 4 st, sen klyftpotatis, åt typ lika mkt till som de e på bilden, och revbenspjäll.. Sen, hade ja ganska mkt kvar å äta som ni kanske förstår, så ja har typ proppat dehär som ja äter nu me grejer haha! 2 praliner, och smoothie bowlen är 1 fryst banan, 1 färsk banan, 2 skopor chokladprotein, 2 tsk Acaipulver, toppat mer frysta hallon, och i glaset är de 1 apelsin, 1 banan, mango.. Aa ja tror de va de :) å juste en msk Mighty DTX i glaset också!
Btw ja märkte nu att pralinen va stark? Nej vänta de va nog chili-pralinen haha!

Men Aa ja kommer säkert vakna uppblåst imorn haha.. Är väldigt trött nu också, för vi hae jobbat nästan 12h i sträck... Hör ni de!? 12h i sträck! Elr typ 1/2h paus när vi åt middag.. Och en kort när ja åt lunch ockdå.. Men ändå! Så ja e ganska trött nu haha.. Hade ja inte haft kvar å äta hade ja gått å lagt mig :/ men kmr nog vakna uppblåst imorn kan ja förvänta mig alltså.. Kommer ju gå å lägga mig proppmätt..:S

Men ja är så trött så orkar inte skriva nå mer nu.. Ska kolla på yt å äta. Ses imorn!:) mina läppar svider btw för de vart så kallt ute tillslut..

Av Elise - 17 juli 2015 09:58

Har ingen aning hur kvalitén blev nu, men är liite stressad, för eftersom vi missade en hel dags bygge igår, måste vi försöka ta igen de idag.. Så min brorsa är å hämtar virke medan ja äter frukost.. Ja gick å la mig halv 11 igår, å trodde ja skulle vakna tidigt, men såklart vaknade jah klockan 5 å va pigg (kanske lite väl tidigt) så somnade ja om å vaknade halv 10.. Va ja tvungen å vakna klockan 5!?

Men frukosten blir iaf gröt med 3 äggvitor i, toppat med kanel och "1" msk jordnötssmör, väldigt Basic, sen 2 melonskivor :) jag hade haft banan i också om vi hade haft de.. Ja frös in den sista igår :/ men de ska handlas idag så..

Men vi fårse när vi hörs! Vi börjar ju då somsagt typ 2 1/2h tidigare idag, så vi fårse hur långt vi kommer..

Av Elise - 16 juli 2015 21:15

Gooo kväll!

Jag höll på å ta en bild på min middag, men min mobil stängdes av preciiiiis, men ja trodde ja fick bilden, men de fick ja ju tydligen inte..
Men till middagen åt ja iaf 2 skivor melon, 1 banan, 1 msk jordnötssmör, 1/2 dl mandelmjölk med blåbär å jordgubbar, å några jordgubbar till på melon-tallriken :D

Åså mitt kära kvällssnack ja vart tagg på hela dagen.. Min banan-peanutbutter cup-glass!:D gjort på 2 frysta bananer med en skvätt vatten och 1 paket av quest cravings!;D jag e iaf happy! Dooock så var ju jordnötssmöret i såhär pulver-form, och inte kladdigt, vilket var en liten besvikelse, men de kan man ju fatta eftersom produkten ska hålla ett tah också.. Men Aa! Så de va väl de ja hade å säga antar ja :D ska kolla på yt som vanlogt nu.. Imorn är de då tänkt att ja ska kö intervaller.. Fårse om ja kör hopprep elr HIIT, elr kanske tom springer..;) vi fårse helt enkelt!
Så vi ses väl imorn då!:)

Av Elise - 16 juli 2015 16:00

Ja tror inte ja sagt de idah men fan, ja har ju träningsvärk i magen, haha! De e ju inte ofta ja har de.. Som ja sa, svagare mage ;)

Men snacket blir arlas eko naturella yoghurt med havregryn, blåbär, smultron, frysta hallon, å feyst mango!:D brukar nästan aldrig äta yoghurt elr fil, men nu fanns den där sen ja bakade, så de va bara å äta!;) ska faktist köpa en ny nästa gång vi ska handla så kan ja gö mer bröd..:)

Men nu ska ja kolla på yt, och om ja får inspiration kanske rita lite!:D ja får sånna där ryck å vill rita typ 1-2 ggr/år haha.. Oftastr runt slutet på året :p men nu vart de mitten!

Sen har ja faktist ett snack inplanerat sen ;) har längtat efter de hela dagen! Men ville spara de bästa t sist :D elr ja hoppas de blir bäst ;) men vet ännu inte vad middan blir!

Men idag har ja tagit hand om lite tvätt, diskat de lilla som var i honen, och dammat hela huset förutom badrummen :D stolt..;)

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards