sts

Alla inlägg under juli 2015

Av Elise - 24 juli 2015 09:13

Go morgon! Sitter just nu å försöker dricka upp ett stort glas vatten haha.. Vi har precis ätit frukost :) ja åt en tyP milkshake toppat med jordgubbar å 1 banan :) innuti var de en stor banan, 2 skopor chokladprotein, 1/2 tsk chlorella, å lite mandelmjölk :) eftersom bananen inte va fryst blev den väldigt rinnig..! Skulle lätt kunnat dricka upp den med sugrör:p

Men vi håller på å gö iordning oss å ska snart gå ner å bada:) hoppas dd inte e för kallt haha..

Av Elise - 23 juli 2015 21:12

Här har vi ett riktigt kvällssnack!;) en smoothiebowl gjord på 2 bananer, 1 äpple (ca 1/2 som topping), 1/2 tsk chlorella, för ja vill inte överskrida intaget påengång så får ja ont i magen elr att den jobbar extra mkt ifall ni förstår vad de leder till.. Sen toppade jag med havregryn också :) de stod att om de va första gången man tog de skulle man ungefär 1/3 tsk, men de kändes väldigt lite, så tog 1/2 heh ;) men har ju tagit mighty DTX som innehåller chlorella, sen har ja ju ätit massa annat superfoods.. Så de e väl ingen fara :)

Och vi sitter just nu å kollar på tv, ocj ska nog ta bort sminket snart :) de kändes VÄLDIGT onödigt att sminka sig ifag, men ja trodde vi skulle åka typ klockan 10 så vi hade nånting å gö när vi kom fram idag.. Men så vart de ju inte precis haha..

Men vi hörs till frukosten imorn!:)

Av Elise - 23 juli 2015 20:24

Tjena! De vart ingen ogräsrensning hos min moster, för de blrjade regna så hon ställde in de..
Men vi åkte ungefär klockan 1 hemifrån, och vi åt ingen lunch innan, så i bilen åt ja 2 kokta ägg, 1 äpple, å lakrits :)
Och sen när vi kom fram började vi med maten, stekt ryggbiff med hemmagjort vitlökssmör, lite rotfrukter i ugn (som var i färdig förpackning) och hemmagjord kantarellstuvning! Mums!:) tog 1/2 biff till ockdå ;) men vart PROPPmätt! För tog mer än ja brukar.. Va hungrig alltså haha! Och nu tog ka äntligen kort med min hand så man ser hur stora tallrikarna är ;) å ändå höll ja den en bit ovanför..!
Tog lite mer kantarellstuvning också..;)

Btw ja har märkt nu att ja får lite ont i magen av celsius.. Ingen överkonsumtion här! Va väl säkert sen ja drack de varje dag ca 2v i sträck..

Men vi fårse vad vi ska gö imorn :) tanken e kanske bad och/ elr minigolf!:)

Av Elise - 23 juli 2015 08:57

Idag blir frukosten min gröt ja inte ätit på ett tag! 1dl havregryn, 2 dl vatten, 3 äggvitor, 2 skopor (1 portion) av proteinpulvret nedan, 1 banan, sen toppa med kanel!:) brukade ju ta russin i också, men skippade de nu.. Och alltså, detta är ju Amazing! 50g kolhydrater, 40g protein, å 6g fett, för 430kcal! Och man blir proppmätt haha!

Åså ska ja inte till min moster förens om en halvtimme.. Vad ska ja gö under tiden då?

Av Elise - 22 juli 2015 21:06

Här har vi the final kvällssnack hemma for the week ;) bananglass - standarn, en kopp te, sen lite (för många) sånnahär på första bilden :p vi hade kvar en sån sen sist vi va i Sthlm å kolla på bio.. Och ja åt på dom hela tin utan att ens tänka på de när ka gjorde iordning maten..! Men dom e väldigt goda alltså..:p och sen fjorde ja nån blandning av yoghurt å kvarg.. Smakar lite som öl, haha!? Men ville ha en lite mjukare konsistens än kvarg, men inte lika rinnig som yoghurt.. Så vart en blandning!:) som ja toppade me typ 1/2 dl müsli, som ja bara har liiite kvar av, som går ut nästa torsdag haha, så de räcker väl säkert till 1-3 portioner till :) så måste äta upp den när vi kommer hem från Sthlm haha!
Sen toppade ja också med jordgubbar å fryst mango :)

Så, avslutar kvällen här med denna mat, så ses vi till frukosten imorn!:)

Av Elise - 22 juli 2015 18:20

Här är min middag! Lite järn!:D både blodpudding å broccoli liksom :p sen hemmagjord jordgubbssylt också..! Gjort på 4 jordgubbar å 1/2 tsk stevia ;) inte ätit blodpudding på ja vet intr hur länge! Förut tyckte ja knappt om de, de va liksom på gränsen till att ja kunde äta de, men de e ju supergott haha! Kanske för att ja har en ursäkt å äta de ny..? Haha vet intr :p

Men alltså ja har vart grymt törstig hela dan idag.. Ja börja närma mig 3L vatten.. Alltså ibland blire bara sånna dagar när de känns som ja druckit typ 3 dl på en hel vecka, dast ja egentligen dricker minst 2L/dag.. Är ja så uttorkad..?

Men nu ska ja äta detta till yt så får vi se vad kvällssnacket blir sen :)

Och jo! Ja ska åka till Sthlm me mamma imorn :) min brorsa skulle inte me, så han stannar hemma.. Ja ska först till min moster å rensa ogräs halv 10 imorn, sen efter de ska vi åka.. Oh shit vänta måste ju packa..! Och vi ska va borta till onsdag nästa vecka, för mamma börjar jobba på torsdag.. Så nästan en hel vecka :) en till vecka utan träning då.. Men får väl se till å gå mkt ;) Tur att ja fått in överkropp i måndags, ben igår, å "kondition" idag då!

Men förresten, elr hur äter man potatisbullar till blodpudding!? Min brorsa säger att man bara äter de istället för.. Men man äter väl de till!?

Av Elise - 22 juli 2015 14:46

Yeees! I made iiit! 16 minuter!:D ja tänkte köra halva först, men efter halva tänkte ja kö ett till varv, å då tänkte ja äsch nu kör ja sista varvet också! Så skönt! Detta va verkligen inte lika drygt som 20 minuters-HIITen ja gjort 2 ggr, men de va väl förmodligen för att då var de 50-10 intervaller, å nu var de 20-10, så, haha, en viss skillnad ;) och 4 min kortare också haha :p

Eftersom de bara står repeat längst ner trodde ja bara de va 2 varv, så ja tänkte men dehär kommer ju bli superlätt, sen satte ja timern, å såg att 2 varv bara blev 8 min, så ja tänkte bara fan haha.. 4 varv vare alltså man skulle gö.. Men ja tog igenom mig de :D

Och för å fira, eftersom ja hade ingen motivation t å träna alls, ska ja kolla på jurassic world på min brorsas tv eftersom han jobbar, och äta denna questbaren, bananglass, och lite äpple (de som va kvar sen imorse) och 1 msk mandelsmör!:D baren va verkligen inget speciellt.. Lite under min förväntan haha.. Men den e väl okej :) kanske inget ja skulle välja som första val om de fanns andra möjligheter..
Så av alla ja testar har ja 3 st som är lite sådär njeeeh.. Å de e då denna baren, coconut-chasew, och peanutbutter chocolate.. Vaaa? Ja elr hur ja trodde oxkså ja skulle älska den sista men nä Asså den smakar konstig choklad och inte jordnötssmör alls.. Så den gillar ja inte :( men av dom ja nämnde är nog denna bäst!:)

Och jag har chocolate brownie och s'mores uppe på mitt rum som ja inte testat än men som ja e spänd på!:D tror nog ja kommer gilla brownien..:D elr ja hoppas iaf de..;) när ja tog den trodde jag att jag hade testat den, men sen såg ja ju att fan de har ja inte! Har ju bara testat double chocolate chunk, och den älskar ja btw, men dom e så lika, å ja tog liksom brownien typ i farten, så ja trodde de va samma haha! Men de blir väldigt inteessant!:D

Men nu ska ja sluta babbla Vafan haha, nu ska ja kolla på jurassic world, ses sen!

Jo, värmde baren 15 sek i mikron också :)

Av Elise - 22 juli 2015 12:16

Här har ni min lunch :) va faktist ganska hungrig, va ju intr speciellt mkt protein i min frukost så de e ju inte så konstigt kanske :p
Men lunchen blev iaf 1 hel burk med champinjoner och en hel burk med vita bönor i tomatsås! Kanske inte de nyttigaste, men ja e lat ok.. Elr chanponjoner å bönor e ju nyttigt men de e ju tillsatserna.. Men de e gott å ja e lat så heh.. Elr de va nöstan 2 hela burkar, för mamma skulle ha litr också.. Men tro mig, de va LITE hon fick, haha, ja tänkte att hon kunde äta alla ägg hon kokat på vid frukosten också..
Men btw, ja sa väl inte de imorse, men vilken träningsvärk ja har idag! Jag är nästan helst säker att de e för jumping lunges och jumping squatsen ja la till.. De va kanske intr mkt ändring, men de gjorde mycket nytta kan ja säga! Jag är ju inte van alls å gö explosiva övningar med benen, så intr så konstigt att ja har vörldens träningsvärk.. Alltså mina lååår haha!

Och tanken är ju att ja ska träna idah.. Ska nog göra nåt kort lätt HIIT-pass bara.. Ja har hittat ett pass som inte verkar vara så drygt haha.. Så kanske gör de senare idsg.. Elr ja SKA göra de.. Kom igen nu..
Sen ska vi ju till Sthlm i helgen också :) vi vet inte säkert vilken dag jag kommer ner, för de beror på ifall alla här hemma ska med.. För antingen åker jag på söndag elr nånting ja vet inte haha.. Men antingen med buss elr bil.. Och ja tror ja ska ta me hopprepet till Sthlm..;)

Skapa flashcards