sts

Alla inlägg under maj 2016

Av Elise - 30 maj 2016 21:30

Ingen sovmorgon imorn.. Så blir inget pass på morgonen, men blir ett pass på eftermiddagen iaf :) planerar löpning, bänk, chins, å dips!:D

Men idag blev de vanliga smoothien till frukost.. 1 banan, 4 dadlar, 2dl havremjölk å hampaprotein!:) ska nog göra de imorn å :)

Sen åt jag en banan till mellis, och lunchen blev tacogratäng med ärtor, isbergssallad å rödbetor :)

Sen blev min preworkout 1 riskaka med jordnötssmör, Nutella å agavesirap, och en celsiuuus ;D

Och min postworkout blev lote spaghetti, dadlar, en proteinshake, å ett stelt kycklingbröst med lite pizzasallad och sweet chilisås :)

Och på träningen körde vi lite halvtufft... Haha, vi körde 2 min lättare säck, 45 sek styrka, 2 min säck osv, i ttp 6 ronder eller nåt.. Så utan vila :p men sen fick vi ju då vila efter ronderna ^^ vi körde 2 varv!
Sen efter de körde jag lite frivändningar och stretchade!

Men jag ska chilla och förhoppningsvis kunna somna snart:) men jag ska fortsätta kolla på yt, vi ses imorn!:)

Av Elise - 30 maj 2016 02:31

Blev ett väldigt sent inlägg ;) men idag kom jag faktist iväg för ett pass! Orkade dra mig ur sängen!:D först vaknade jag typ 20 över 10, men somnade om jävligt snabbt, sen vaknade jag igen typ 12.. Men kl 13 var jag uppe och påklädd, och hängde upp tvätten och bäddade rent i mammas säng och la lite choklad på hennes säng :) sen kl 14 var jag på gymmet och körde lite "enkla" intervaller!:) körde 5st 2-minutersintervaller med 1 minut "vila".. Och inklusive upp- och nedvarvning så var jag på löpbandet i 25 min! Sen gick jag hem.. För kl 15 skulle vi va hos mormor och fika :) så hann hem och duschade.. Var på gymmet typ 13.50 :)

Sen efter gymmet drack jag en proteinshake och åt en banan (vilket var dagens första mål också) innan vi åkte till mormor :) väl där åt jag bara lite jordgubbar..

Sen när vi kom hem gjorde faktist jag maten! Lax med ris, champinjoner, gurka och sweet chilisås!:D mums! Älskar lax :D

Sen blev mitt kvällsmellis en smoothie på 1 banan, 4 dadlar, 2 dl havremjölk, 1 msk kakao, vaniljarom, å en msk jordnötssmör!:) och proteinglass gjort på 2 frysta bananer och päronprotein^^ de va mums :)

Men ja kan inte somna, så kör lite bloggning istället ;) glömde de ju igår :p så de får bli ett extra sent/tidigt inlägg istället. Men nu ska jag fortsätta hålla på med mobilen så får vi se om jag somnar, tar en powernap, eller dygnar.. Haha! Vi hörs imorn :)

Av Elise - 28 maj 2016 17:23

Tja! Sitter just nu på planet, och inte långt kvar. Ca 1h!:) sen är de bara 2-3h hem från flygplatsen också... Men va Nice att planet har wifi! Väldigt segt dock, men mycket bättre än inget alls!:)

Och dessa 3 dagar i Malaga har verkligen varit roliga! Först har vi på dagarna gått på ett snabb besök på olika museer/byggnader osv, sen på eftermiddagarna har vi haft fritt! Så alla 3 dagar har vi först solat och badat på eftermiddagarna, sen shoppat/gått runt + ätit på kvällarna! Har bränt en del pengar.. Men inte allt!
Och jag har verkligen inte ätit som jag brukar om man kan säga så :p blir intressant å väga sig sen.. Tur att de inte är nå matcher snart ;) men vi har dock gått ca 2-2 1/2 mil/dag! Så de e bra! Men idag blir det dock en hel dag å sitta ner typ.. I tisdags tränade jag iaf på morgonen, men idag hinner jag, och orkar inte, träna nånting.. Men imorn PLANERAR jag att köra ett löppass.. Men de kan ju såklart ändras ;)

Och jag slänger in lite bilder här ifrån dessa 3 dagar i Malaga.. Det blir nog inget mer inlägg för idag.. Jag ska bara komma hem, äta gott, slappa, och ta igen sömn inatt! Har ätit väldigt mkt dålig mat kan man säga, haha! Men de har varit 5 semesterdagar, så då äter jag vad jag vill! Imorn får de bli ett försök till normal kost igen;) och på måndag börjar både skolan och träningarna igen!

Men nu måste jag gå på toa, och äta lite choklad..;) vi ses imorn!


Edit: skrev detta på flyget men internet räckte inte åt så de blev postat nu!

Av Elise - 23 maj 2016 23:38

Tja! Snart bär de av till Malaga!:D de vart faktist ett pass igår ändå..! Fick oförväntad energi typ klockan 19.. Så vart ett pass då! Vad de blev ser ni nedan :)

Och idag blev de ett pass på dagen, och ett boxningspass på kvällen :) blev bänk och ben imorse! Skriver ungefär vad vi gjorde nedan :) sen blev de stationsövningar och 3 ronder säck på träningen! De va kul faktist :)
Så imorn ska jag springa och KANSKE köra nånting mer innan vi åker till Arlanda kl 14.30 :D tror de bara blir löpning, men vi fårse.. Och nu kanske jag inte hör av mig förens på lördag/söndag..!

Men idag drack jag en smoothie till frukost på banan, hampa, havremjölk, och dadlar! Sen efter gymmet drack jah först en proteinshake och åt lite dadlar, sen åt jah bara en påse med linschips innan jag duschade...

Och min preworkout blev lite bananglass på 1 fryst banan och 1/2 portion päronprotein, och en påse minimajskakor!:)

Och efter träningen åt ja lite mer dadlar och tortillachips, och stekte på sojafärs, kokade ris, och stekte champinjoner och gullök med soja!:) de blev min middag! Sen följde jag med en kompis på pizzerian, så åt lite rester av en Calzone ;)

Och jag har nästan packat klart! Har packat allt i klädväg, tror jag, så imorn ska jag packa allt som inte har med kläder stt göra! Efter stt jag tränat :) beroende på när ja vaknar kanske jag kör armar eller nåt efter jag sprungit.. Vi fårse!

Men nu ska jag gå och lägga mig! Ha en bra vecka!:)

Gång 300m

Löpning: 200m, lugn jogg: 100m
x10

Gång 400m

Frivändningar: 10x2, 20kg
6x3, 20kg

+ magpasset jag skrivit om i de senare inläggen på 5 minuter



Dagens pass: bänkpress upp till 47 1/2kg (PR för min del)

Benpress, 5-6 set

Höftlyft i smith, 4 set

Donkey kicks i Smith, 4 set/ben

Bulgariska utfall i Smith, 4 set/ben

"Grodan" typ (ligg på mage med böjda ben och lyft), 4 set

Burn out donkey kicks med fotledsvikter, 3 set/ben

Av Elise - 22 maj 2016 17:07

Går ju bra dehär me en cheatday i veckan.. Hahaha.. Har ätit tacos 3 dagar på raken, och kebab/mixtallrik.. Och mer skit mellan de! Typ munk, chips, godis, marshmallows.. Aja, gotta live a little ;)
Men igår gjorde jag passet nedan :) de va rätt skönt faktist! Måste börja mer med frivändningar, chins och dips.. För de e nämligen tester på de i landslaget..

Men igår åt jag iaf 2 middagar igen.. Haha! Åt tacos t lunch, lite annat t mellis, och middagen blev grillad fläskkarré med bearnaise, potatissallad, å sallad, strips, å läsk.. Hahah! Sen åt vi lite godis å tortillachips, sen typ klockan 1 åt vi mat igen.. Haha.. Vi stekte på lite överblivet kött å åt med potatissallad å bea :)

Sen vart de inte så mycket sömn inatt., så när ja kom hem åt jag tacos igen, till lunch, en stor portion också.. Sen sov jag i intervaller i 4h!:)
Och nu har jag ätit massa tortillachips, sen en banan med jordnötssmör och Nutella, och en liten skål med tortillachips :) mumsigt! Och jag ska äta bananproteinglass till middag!:) på 3 bananer, havremjölk, och päronprotein :) och förmodligen mer tortillachips ;)

Så ja, 3 cheatdays denna vecka igen.. Sen åker vi till Spanien iövermorgon! Så dags å packa kanske? Men då blir de förmodligen rätt mycket cheat ;)

Och denna vecka har ja fått ihop 7 pass.. Tänkte köra ett 8nde idag, men de kommer jag inte orka.. Så kör 2 imorn :p tänkte köra ben på morgonen, sen boxning på kvällen. Tänkte ju från början köra ben på tisdag, men då ska jag köra bänk istället!:) så blir 2 pass imorn, 1 på tisdag, för runt 14.20 ska vi samlas å åka till Arlanda, men sen kommer vi va framme i Malaga 00... Sen måste vi ju åka tåg + gå till hotellet osv.. Så vi kommer nog inte få sova så mycket på tisdag/onsdag.. Men ja!:p

Nu ska jag kolla på yt, sen förhoppningsvis packa! Vi ses imorn!:)


Gång 5 min (uppvärmning)
Spring 2 min, jogga 1 min
x5, lutning 4 (sammanlagt 15 minuter intervaller)
Gång 3 min (nedvarvning)


Frivändningar med stång (20kg)
6x6

Chins med gummiband
4x5

Dips med gummiband
5x4

Av Elise - 21 maj 2016 02:57

Här blir nog mitt senaste inlägg! Såå skönt me helg nu!:D började denna dagen med smoothie på banan, dadlar, havremjölk och hampaprotein.. Sen kollade vi på film i skolan på förmiddagen, så då åt ja en marabou-oreo sak ;) sen blev lunchen 2 tallrikar tacogratäng!
Sen åt jag 2 ggr på eftermiddagen :p först åt ja godis och tortillachips.. Haha! Finfint de ;)

Sen blev min preworkout 2 riskakor, en med jordnötssmör och en med Nutella, och båda med agavesirap!:)

Och ja gjorde faktist lite "hemmagjord" choklad som ja åt efter träningen ;) smälte 1 vitchokladkaka, och krossade oreokakor och blandade, och ställde in i kylen :) mums!

Sen åt jag tacooos!:D de blev faktist 3 måltider idag.. Återkommer mer om de sen ;)
Men så de blev en stor portion tacos alltså! De blev ja mätt av!:)

Och sen.. Ja vad gjorde jag sen.. Jo jag tog ett dopp i skön! Tro de eller ej :p jag å en annan bestämde oss för stt halv 1 på natten är de en jättebra idé att ta ett dopp i skön ;) de va kallt må jag säga! Men de va fan kul alltså :)

Sen åkte vi å käkade på pizzeria..! Tog en mixtallrik ;) sen hängde vi lite till, och nu e ja hemma :) och när jag kom hem åt jag 2 munkar ;) så nu är jah mätt och har ätit så de räcker å blir över slltså! Cheatday deluxe ;)
Och imorn ska jag sova hos en kompis och grilla! De blir kul!:D men först ett gympass :) blir nog löpning.. Får se om jag kör nån styrka.. Men någon form av kondition måste de bli, har bara sprungit en gång denna vecka..

Men nu ska jag ta å sova.. Hoppas er helg blir bra! Vi ses imorn eller förmodligen på söndag!:)

Av Elise - 19 maj 2016 21:12

E på bra humör just nu! Fredag imorn! Å de e ingen vanlig skoldag, utan film först, sen kolla på spökboll, lunch, och mer spökboll, sen slutar vi! Så chill!:D och vi slutar 2h tidigare än vanligt.. Så skönt! Och lite äta-vad-jag-vill-dag imorn och på lördag!:D Wiii!

Och träningen imorse gick rätt bra slltså :) fick inte perfekt kontakt men de va bra för å ha vaknat 5 på morgonen, och ja kunde inte somna igår.. Men va ovanligt pigg imorse! Passet ser ni nedan..

Men innan gymmet drack jag en proteinshake.. Sen efter gjorde jag en smoothie på 1 banan, 2 dl havremjölk, 4 dadlar, och hampaprotein!
Sen fick mitt snack bli en mighty bar :) och lunchen blev isbergssallad, pastasallad (fuskade lite med gluten), ärtor, å lite bönor..!
Sen min pre"workout" blev 1 riskaka med jordnötssmör och Nutella, toppat med agavesirap.. Och lite tortillachips ;)
Och sen simmade vi ju lite :) inte länge alls, för vi hade inte så lång tid på oss, men de va kul ändå :)

Och min middag blev en proteinshake, sen lite pannkakor! Dom vart rätt tunna, men verkligen goda! Åt typ häften av alla pannkakor medan ja gjorde dom, så de blev inte mycket på bild, haha! Men mosade en banan, och knäckte i 3 äggvitor och 1 helt ägg, havremjölk, salt, och vaniljarom! Stekte i massa veganskt smör, och toppade med agavesirap!:) mums!

Och imorn äre fredag hörni! Guuuud så skönt :D riktigt taggad faktist.. Nu e de ju typ halvt "lov";) ingen vanlig skoldag imorn, på måndag äre operation dagsverke, och på tisdag åker jag ju till Spanien :D så skönt slltså... Men veckan efter de är de vanligt.. Och då är de teknikredovisning också.. Juste, vi hade svenskaredovisning idag.. De gick bra faktist :)

Nu ska jag hämta vatten sen chilla, och så småningom sova.. Vi hörs imorn!:)


Knäböj: 10 reps: 20kg(2ggr), 25kg, 30kg, 35 kg, 40kg

Marklyft: 10x4 - 45kg

Gående utfall: 12x3 - 24kg

"Knäböj på knä i Smith": 10reps: 20kg, 10x2: 30kg

Höftlyft i Smith: 10x4 - 42 1/2kg

Donkey kicks i smith: 10x4/ben - 15kg

Av Elise - 18 maj 2016 21:12

Snabbinlägg här, måste sova nu egentligen! Vart lek-sparring på träningen, gick hyfsat :) vart dock ingen styrka, för vi höll på härja på slutet ;)

Men lunchen blev nån fisksoppa, och åt faktist en macka till ;) sen preworkouten blev en riskaka med jordnötssmör och Nutella och agavesirap, en proteinshake och en celsius!
Sen efter träningen blev de råris och kyckling med sweet chilisås från igår...

Och imorn ska jag upp kl 05 å gymma..! Haha, kommer va död.. Men blev bara ett pass i tisdags, å ja tänkte att ja kör ben imorn så slipper ja köra ben på lördag :p då kan ja antingen springa eller köra överkropp eller nåt.. Eller kanske båda :) sen PLANERAR jag att köra ben på tisdag igen, innan vi åker till Spanien.. Vilket vi gör på tisdagkväll :) och är borta några dagar! Inte så länge.. Men vi åker till Arlanda runt 14.30, så kan gymma på förmiddagen.. Då får ja in ett benpass denna vecka och ett nästa!:) kunde kört ben på lördag, men då kke träningsvärken inte e borta tills på tisdag..

Men jag ska köra ben på morgonen innan skolan imorn, sen ska jag simma efter skolan! Så blir dubbla pass imorn istället för i tisdags :p går väl de å! Har aldrig simmat för å träna nån gång, så de blir kul :)

Men nu måste jag sova.. Skulle sovit för 10 min sen för stt ja skulle få sova 8h ;) men ja, vi ses imorn, med ett förhoppningsvis lyckat benpass!

Ovido - Quiz & Flashcards