sts

Alla inlägg under augusti 2015

Av Elise - 13 augusti 2015 12:11

Dehär får bli lunchen.. 2 frysta bananer mee 1 portion vanilj"proteinpulver" och 2 tsk Acaipulver.. Toppat med frysta blåbär och lite müsli..
Till frukost åt ja ett ägg, en nektarin, 1 äpple, och en banan med 1 msk jordnötssmör :) ja tänkte koka linser å kanske blanda med lite bönor till lunch, men ja hade ingen lust.. Och ja funderar på vad ja ska gö idag.. De är ju soligt men intr speciellt varmt.. Kanske blir nån inomhussyssla haha.. Alltså de känns som ja aldrig e ute, men har ingen lust.. Ja fattar inte vad som hänt? Har ju inte lust med nånting längre känns de som...

Av Elise - 12 augusti 2015 20:19

Typical postworkout haha.. Nä men kvargen gick ut idag så..;) men tog ca 4/5 av förpackningen, så typ 400g! Blandat med för lite gurka, en stor vitlöksklyfta, ich salt ;) fan, skulle tatt mer gurka! Men orkar inte gå ner igen.. Men kommer säkert behöva gö de för att morötterna å knäckena tar slut haha!

Men ja har btw blivit helt besatt av massa backward challenges på yt haha! Och de bästa är ju att de e bland de få videos ja faktist skrattar åt ;) känns lite konstigt å sitta å skratta för sig sj..

Träningen började dåligt, men slutade ganska bra haha.. Sparringen va ju bara nej, och sen körde vi mjölksyra på säck, 15 sek åt gången, 5 varv, och de kändes helt ok! Tiden gick snabbare än förväntat :) men de gjorde den faktist på sparringen också konstigt nog!
Sen avslutade vi med 3 olika övningar innan de va styrka.. (Körde de nedanför som styrka, va ganska slut haha, fick kämpa igenom ;)) första va en skuggrond med vikt i ena handen, andra var att man skulle hoppa över en varsin säck, göra en burpee (för tillfället glömt bort vad de heter på svenska) slå vänster höger, hoppa tillbaka över, och upprepa.. Och sista övningen var armgång! Ja va faktist mkt bättre än ja trodde..;) trodde inte ja kunde gå armgång, men klarade ju hela stegen! Men man fick jäkligt ont i händerna alltså.. Men de va ganska kul!:) därefter sista övningen vart ja på bra humör haha..:)

Men nu ska ja kolla på lite mer backwards challenges, eftersom ja bara hann kolla på 3 innan träningen! Så ja håller uppe mitt humör nu haha ;)

20 crunches
20 reverse crunches
10 sek hollow hold
10 Jack knives med böjda ben
20 heel touches
30 bicycle crunches
x2

Av Elise - 12 augusti 2015 16:22

Här är min preworkout!:) ananas, apelsin, banan, jordnötssmör, de sista av rawtellan, och 2 knäcken med smör å gurka!:)
Men alltså va..!? Jag e fortfarande inte taggad toll träningen..:/ vad är de för fel på dig kvinna!? Så är ka trött pckså.. Komigen alltså!

Men för 2h sen åt ja lite körsbär som snack också ;)

Vi fårse hur träningen går ikväll alltså.. Återkommer sen!!

Av Elise - 12 augusti 2015 12:08

Här har vi min lunch!:) 2 limp-skivor, och 2 mixade bananer med 2 tsk Acaipulver!:) riktig lyx..;) och till frukost åt ja bara gröt med äggvitor och proteinpulver! Så ja skulle hålla mig mätt ;)
Men ja nu har ja rensat ogräs iaf :) de såg ut som att de skulle bli dåligt väder, för de va stora gråa moln när vi rensade, men nu är de ju tom sol..:)
Ja fick btw träningsvärk efter passet igår..;) lite tröst haha!

Och ikväll är de då sparring och mjölksyra.. Faktist väldigt otaggad på mjölksyra! Men Aa haha..

Av Elise - 11 augusti 2015 22:32

Här kommer ja hem med ännu mer shopping! Haha! Men inte så mkt iaf ;) 1 tröja, 1 Cardigan, 1 till såndär mjuk bh (skulle köpt båda förra gången som ja övervägde att göra, då hade ja fått en extra gratis..) och ett par sandaler! Inte dom första ja skulle valt precis, men de va dom bästa av de som fanns, och dom kostade bara en hundring!:) de står 199, men dom drog av 50% i kassan!:) ett kap tycker jag!;) kah använder ju bara sandaler utomlands.. Lite jobbigt dock att dom glittrar av sig som ja vet intr vad..:/

Men t-shirten köpte ja ännu en gång toll min brorsa i födelsepresent! Har faktist velat köpa denna ända sen ja såg den första fången ;) vilket va nångång förra året! Men de fanns inte i hans strl då.. Faktisr inte denna ggn heller, men ja tog en strl mindre. För de fanns bara en strl mindre och en större än hans strl, så ja tog mindre.. För dom verkade ganska stora.. Hoppas den passar!

Sen åt jag å Tova på subway klockan 6 också!:) va väldigt trött på bussarna påvägen hem ahah, men är lite piggare nu... Ska ju rensa ogräs hos min moster imorn så kanske borde sova snart :/

Men ja hade en del kvar å äta, så fixk bli en limpa med ganska mkt smör, men de synns inte för värmde brödet så dd hae sjunkit in;) sen 3 knäcken med smör å gurka, 2 mixade frysta ananasskivor, och 1 banan med 1 msk jordnötssmör! :)

Av Elise - 11 augusti 2015 14:01

Just nu sitter ja å äter detta :) jag menade 3h i mitt förra inlägg, intr 2...
Men när ja ätit upp detta ska ja börja göra mig iordning :) tänkte gå om ungefär 25 min.. För måste till banken först också å göra ett kontoutdrag..
Men de ja äter är då de sista av vaniljkvargen, med frysta blåbär, och en brödskiva med smör, och lite mer än 1 msk rawtella :) ja tror dehär är de brödet som var improvisationen igår ;) de va gott! Men smakade mer bröd än de andra haha! Dehär brödet vart mkt mindre också? Ungefär 3/4.. Men de är annars ingen större skillnad, så!:)

Men ja, nästa gång vi hörs blir säkert när ja kommit hem igen ;) fårse om ja kommer hem med nå roligt sen! Bussen hem går 5 i halv nio :) sen är de ett byte också!

Av Elise - 11 augusti 2015 11:41

Åh.. Ska ja skratta elr gråta.. Ett pisspass! Jag återkommer med om ja har träningsvärk elr ej imorn..
Men ja kände mig väldigt stressad, och hann inte ens göra hela passet.. Och knäböjen va ju värdelösa.. Alltså körde så lite på dom.. De kanske inte ser så lite ut men de va jättelite.. Och sen hade ja egentligen ett litet mini superset kvar innan benpressen, men de hann ja inte ens göra.. Alltså, knäböjen va ju bara tack å god natt ungefär! Men marklyften kändes bra :)
Ja försökte kö 66kg på benpressen i slutet, men ja kände bara att nä de e lönlöst haha.. Alltså ja gjorde den några sek efter ja va klar me 59kg, och ja tröck ut den 3-4 cm sen stod de still haha.. Så ja släppte bara å gixk därifrån.. Inte de bästa passet! Men ska testa de en gång till, och med hela passet utan att vara stressad, och om de går lika dåligt får ja göra om passet..

Men när ja kom hem åt ja 6 skinkskivor för att få i mig nånting påengång, sen satte ja 4 ägg på kokning (ett till mamma) så ja har 1 helt ägg och 2 äggvitor, sen mixade ja 2 frysta ananasskivor med 3 tsk vatten också :) är inte hungrig överhuvudtaget om de inge märks..
Och alltså bulgarisk utfallen kändes lika värdelösa som knäböjen..

Men när ja ätit upp detta ska ja gå å duscha :) sen chilla vid iPaden nån h innan ja ska gö iordning mig, så går min å tovas buss om 2h å 15 min!:)

Front/back squats
Back squats: 8 reps på vikterna:
20 kg, 25 kg, 30 kg, 35 kg
Front squats: 6-8 reps på vikterna:
20kg, 25 kg, 30 kg

8 Hoppande bulgariska utfall/ben 8kg
8 marklyft-25kg
8-10 jumping squats med 4kg hantel
x3

8 vanliga/pulserande utfall bakåt/ben - 14 kg
8 pulserande sido-utfall/ben - 14 kg
x3


Benpress
Uppvärmning: 10 reps: 25 kg, 32 kg, 39 kg, jobb set: 10-12 reps: 45 kg, 52 kg, 59 kg(2ggr), 66 kg: fail

Av Elise - 11 augusti 2015 08:30

Tisdag! Nytt benpass! :)
Frukosten blir gröt med äggvitor och en hel portion proteinpulver!

Om ungefär 1h å en kvart ska vi till gymmet, elr så slutar mamma då, jag är inte säker, sen börjar hon jobba 11 igen, så får skynda mig litr på gymmet.. Mitt gamla pass brukade ta snäppet över 1h exkl. uppvärmning... Så ja får värma upp väldigt snabbt idag, och så vet ja ju inte hur lång tid de nya passet tar.. Ja kanske får avbryta mitt i passet..? Aja, ska försöka skynda mig litr på gymmet, så får vi se hur de går.. Kommer ha ca 50 min på mig å träna :/ får kanske gö lite mindre knäböj är i vabliga fall..

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards