sts

Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

Söndag

Av Elise - 1 maj 2016 22:04

En ny vecka imorn! Och bara 2 skoldagar :D sen på torsdag åker jag ner till Stockholm, och sover där tills på lördag, för på lördagmorgon flyger vi ner till Finland och går match där..! Sen flyger vi hem på söndag igen :)

Och idag har jag verkligen inte gjort ert smack.. Sov typ ingenting igår, så åt frukost/lunch, kollade på yt i typ 2-3h, sen har jag halvsovit till typ 19.30.. Sen duschade jag och gjorde middag.. Nu ska jag snart sova igen!:P
Och min lunch fick bli veganska, glutenfria proteinpannkakor!:D och de vart en stor portion alltså... Tänkte göra halva satsen men glömde bort att jag gjorde de så fick bli hela.. Haha! Men gott vare! Och vart riktigt mätt alltså.. Recept och näringsvärde är längre ner!:)
Sen var jag duktig å gjorde middag..;) åt upp resten av lite glass jag hittade i frysen (va typ 2 skedar), sen gjorde jag lax, ärtor, sötpotatis, broccoli, och lite räkor till middag!:) de va gott! Å nu e jag mätt alltså :P
Och imorn är en ny vecka.. Såå skönt att vi bars går 2 dagar i alla fall..!


Veganska, glutenfria proteinpannkakor:

100g glutenfria havregryn
60g hampaprotein med vaniljsmak (eller gör som jag gjorde, ha vanligt hampaprotein och vaniljextrakt...)
1 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
4 dl havremjölk (eller annan mjölk)

Mixa havregrynen i en matberedare till ett mjöl, tillsätt sedan övriga ingredienser och mixa till en smet.
Stek lagom stora pannkakor, och servera med valfria tillbehör. Jag hade agavesirap.

Näringsvärde för hela satsen inklusive rätt riktigt med agavesirap:

855 kcal
48g protein
119g kolhydrater
16g fett

Recept: Hanna.metromode.se

Näringsuträkning: jag


Pannkakorna vart rätt tjocka, och många! Hade redan ätit 2 st innan jag tog bilden också.. Å de var verkligen mättande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Skapa flashcards