sts

Alla inlägg under mars 2016

Av Elise - 1 mars 2016 20:11

Ååh, ja älskar dessa chokladbollar! De måste ju vara de bästa som finns.. De är veganska, glutenfria, nötfria, ja you name it.. Dom är helt enkelt världsbäst! Och de bästa av allt är ju att de smakar precis som vanliga chokladbollar.. Hur!? Alltså jag ÄLSKAR dom! De enda som skulle göra dom bättre vore om dom hade typ 10g protein å typ 10 kcal per boll ;) fast då hade jag levt på dom.. Men jag tycker verkligen ni borde göra dessa! Nyttigare än vanliga bollar, och veganska! Bättre för djuren, naturen, och kroppen :)

Till ca 10 rätt stora chokladbollar :

10 dadlar
2 1/2 dl glutenfria havregryn (elr vanliga om du ej behöver glutenfria)
2 msk kakao
0.5 dl kokosolja (ej smält)
2 msk kaffe
1 krm äkta vaniljpulver
1 nypa salt
2 msk agavesirap

Mixa först ihop dadlarna och havregrynen i en matberedare.
Tillsätt sedan resten av ingredienserna, och blanda till en smet.
Forma sedan 10 st chokladbollar, och lägg på en tallrik.
Rulla sedan i riven kokos, och låt stå i kylen minst 30-60 min innan servering. Jag rekommenderar att fukta händerna och försiktigt krama chokladbollarna innan ni ska ha på kokosen, så den fastnar. Det är enklare att "krama" ihop bollarna än att rulla dom, för att forma dom.

Näringsvärde per chokladboll (1 chokladboll av 10):

113 kcal
2g protein
12.6g kolhydrater
6g fett

Jag tycker att det är bra storlek på dessa chokladbollar, men vill man ha lite större å energirikare, typ ett on-the-go snack, kan man göra 5 st dubbelt så stora chokladbollar istället :) ett snabbt och näringsrikt snack! Bara att ta en boll när man är påväg ut om man behöver snabb energi :) elr så kan man göra lite mindre om man gillar att ta små "munsbitar"!:)

Dehär receptet har jag lagt upp förut, men det är så värt ett till inlägg! Börja baka nu!

(Detta var enda bilden ja hade just nu, de e ju då såklart de 2 chokladbollarna jag syftar på)

Av Elise - 1 mars 2016 19:54

Nu är jag mätt å belåten! Och jag fick faktist in lite intervaller idag å! Inga grisintervaller precis, men lite enklare :) joggade 250m å sprang 250m i 2.5km Men sista 500m sprang jag istället för å springa 250 å jogga 250 :) den sista va jobbig, men de gick.. Ja började springa på 12.5km/h å avslutade på 15km/h.. Å ja joggade på 9km/h :) värmde upp med 250m gång och 250 jogg.. Så började intervallerna på 0.5km och avslutade på 3km :) och efter de vart de lite armar..! Vi gjorde 4 olika variationer av biceps curls, och 2 tricepsövningar + dips! Idag klarade jag 2 dips utan gummiband! För bara några veckor sen klarade jag inte ens 1!:) så de va kul! Och jag har förbättrat mig i chins också! Förut klarade jag typ 5/6 med gummiband, förra veckan klarade jag 10!:D fast i somras kunde jag göra 4st chins Utan gummiband.. Men de va för 7kg sen ;)

Och imorse åt jag 2 ägg å 2 äggvitor till frukost.. Å ja ville inte äta en riktig lunch eftersom vi skulle träna klockan 14, så ja åt 2 chokladbollar (recept i nästa inlägg) 1 riskaka med jordnötssmör å agavesirap, och lite stekt kalkon och champinjoner..!
Sen efter passet, när ja kom hem, drack jag en proteinshake gjord på 2 dl havremjölk och 1 portion chokladprotein, och 1 dl (torra) kokta röda linser! Så alltså 3 dl färdigkokta :) åt de med Sweet chilisås.. Alltså har ätit upp en hel sweetchili flaska på bara några dagar, - helt själv.. Fick köpa en ny idag, haha! Mitt nya beroende.. Snart blir ja väl trött på de också..;)

Och sen var jag hos massören kl 17, kom hem 18, för ja ville hem å göra maten medan mamma va kvar hos massören.. Och jag e verkligen nöjd med resultatet! Kycklingen vart heelt perfekt :D precis klar, och inte de minsta torr! Men ja la 3 kycklingbröst på en plåt, och kryddade med svartpeppar och grillkrydda, och hade mitt i ugnen i 20 min på 200 grader :) sen stekte jag broccoli, blomkål, å champinjoner i massa kokosolja, och väldigt för mycket tamari.. Mamma sa att 1 msk räckte, jag hade i 1 dl.. Woops..:D och så hade ja lite för mycket salt.. Men jag vart nöjd ändå! Sen toppade jag ju såklart med Sweet chilisås ;) men den försvann lite bland smakerna, så den va nog lite onödig...
Och de va min dag idag :) imorn ska ja käka gröt t frukost har jag bestämt! Blir i alla fall en vegansk frukost och preworkout imorn.. Inte lunch eller middag... Har redan halvt planerat ut vad ja ska äta imorn.. Brukar gö så när ja har tråkigt eller vill äta nåt speciellt ;)

Nu ska ja hämta vatten, slappa, duscha, slappa lite till, å sova! Juste, blir inget benpass imorn, för på kvällen skulle vi tydligen köra sparring och ett jobbigt pass på boxningen.. Blir kondition 3 dagar på rad här, haha.. Så då är ju de sista jag vill att köra ett benpass på dagen.. Och på torsdag tror ja vi skulle kö stationer på gymmet.. Så benpasset blir troligtvist på fredag, möjligtvis på lördag! På lördag har vi ju boxningspass, men träningen på fredag är inställd för att vi ska hålla i nån barngrej med klubben.. Så där skulle de ju va bäst att få in passet..! Men de beror på vad vi kört för stationsövningar dagen innan..

Men nu är ja törstig.. Vi ses imorn!

(Juste, jag tog bara 1/2 kycklingbröst till middag ikväll, för de va så jäkla stora..)

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards