sts

Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Elise - 26 maj 2015 21:03

Alltås.. Wow vilken kladdkaka!:D Alltså, för att vara glutenfri, och nyttig, så är denna kaka helt magisk! :D den e kanske liite torr, men de e ju bara mitt fel :D ja kände när ja smakade på smeten/degen att wow, detta kommer bli gott. Och så rätt ja hade!:D

Så, toll receptet!:

3 ägg
10 dadlar
2 dl mandelmjöl
1 dl kokosflingor
5 msk kakao
1/2 dl kokosolja
1 msk honung (går säkert med agavesirap också)
1 tsk vaniljpulver
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 175 grader.

Mixa dadlar och kokosflingor i en mixer.

Häll ner mandelmjöl, kakao, vaniljpulver, och bakpulver, och mixa lite till.

Smält kokosoljan, och blanda i med äggen och honungen. Mixa ihop allt till en jämn smet/deg.

Smöra/olja och kokosa/ströa en form.


"Häll" ut "smeten" i formen. För mig vart de som en deg, så ja fick trycka ut degen i formen. Den va ganska kladdig oxkså, men de gick.

Grädda i 8-10 min i ugnen, den ska va kladdig när du tar ut den. Jag hade i 8min och de va kanske liiite länge ändå. Men vår ugn är lite varmare.

Låt stå i kylen minst 1h innan servering.

Ät med valfria tillbehör, bär och vaniljkvarg är riktigt gott.

Alltså ååh så goood! Vill bara äta upp hela kakan på en gång!!! Hade den inte vart så fet-rik hade ja lätt gjor ät de :D de e ju dock nyttigt fett, men.. En annan gång!:) om man får 8 bitar, så innehåller varje bit ungefär 300 kcal, 20g fett, 16 g protein, och 11g kolhydrater. Jag tänkte äta 1/2 sån bit när ja väl äter. Alltså 1/16 :p men idag tog ja en hel bit!:) och de e en perfekt strl :p fast de beror ju på när ja äter de kom ja på.. Om ja äter de som preworkout elr när ja har mkt kvar att äta så kan ja ta en hel bit!:D men nu när de är D sista ja äter så har ja inte så mkt att spela med ;)

Men ja, efter lite babbel, GÖR DENNA KAKA!!!


Recept: tillagat.se

Betyg: 4-5/5! Skitgod alltså!:D

Av Elise - 26 maj 2015 20:53

Alltås.. Wow vilken kladdkaka!:D Alltså, för att vara glutenfri, och nyttig, så är denna kaka helt magisk! :D den e kanske liite torr, men de e ju bara mitt fel :D ja kände när ja smakade på smeten/degen att wow, detta kommer bli gott. Och så rätt ja hade!:D

Så middagen vart köttfärssås å spaghetti, å nu som snack blire vindruvor, kladdkaka me varma blåbär och hemmagjort vabiljkvarg, och en kopp te :) mums!

Av Elise - 26 maj 2015 15:43

Idag vart de en power-Walk för mig å issa istället för gym :) alltså, vi cyklade toll gymmet, men mitt kort funkade inte, och gast ja knackade, och jag såg att minst 1 person såg mig, så öppnade ingen? Så eftet typ 7 försök att dra kortet så stack vi hem, bytte skor, och tog en PW!:) skönt de! De spöregnade när vi cyklade toll gymmet, men slutade när vi cyklade därifrån och när vi tog en Pw, men nu börja de igen haha!
Men ja tror btw ja ska slita me Rsc :/ väldigt tråkigt, men ja kommer liksom inte vidare.. Elr, snarare så kan ja inte göra passen. Jag har inte tid elr så är de upptaget previs varenda gång..! De e mest på tisdagar, för som ja berättade förut är ett gymnasium där, och på flera torsdagar och lördagar har ja inte vart hemma.. Så ja slutar nog me de :( jag borde vart på vecka 3/4 nu och jag har inte ens gjort klart hela vecka 2! Känns lite drygt att bara hoppa över elr flytta fram hela tiden, då blir ändå inte utvecklingen som den ska bli :/
Menmen! Tråkigt men ja orkar inte helt enkelt, haha. Men ja kör ben när ja kan och kör så hårt som ja känner för!:)

Ocj som post-PW får de bli vindruvor, nätmelon, banan, typ 2 msk jordnötssmör, sen 5 msk kvarg med varma hallon och 2 msk havregryn!:) mummmms! Ja säger de hela tin, men allt ja äter är ju så gott!:D

Btw de på sista bilden körde jag på träningen igår ;) utan vila! Så körde 5 varv utan att vila ;);) sen + planka..! Konstigt nog har ja inte träningsvärk idag..:p kan nog va för att ja stretchade magen efter :)

Av Elise - 26 maj 2015 07:11

Idag är ja lite sen, men ska försöka att snappa upp de lite..

Frukosten blir 5 msk kvarg med hallon, sen 1/2 äpple, 1 apelsin, 1 banan, och 1 msk jordnötssmör :) mamma skulle oxkså ha, drf ja bara tog 1/2 äpple :p fast bananen e inte riktigt mogen denhär.. Tog den som såg mest mogen ut :/

Ovido - Quiz & Flashcards