sts

Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Glutenfri, nyttig kladdkaka

Av Elise - 26 maj 2015 21:03

Alltås.. Wow vilken kladdkaka!:D Alltså, för att vara glutenfri, och nyttig, så är denna kaka helt magisk! :D den e kanske liite torr, men de e ju bara mitt fel :D ja kände när ja smakade på smeten/degen att wow, detta kommer bli gott. Och så rätt ja hade!:D

Så, toll receptet!:

3 ägg
10 dadlar
2 dl mandelmjöl
1 dl kokosflingor
5 msk kakao
1/2 dl kokosolja
1 msk honung (går säkert med agavesirap också)
1 tsk vaniljpulver
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 175 grader.

Mixa dadlar och kokosflingor i en mixer.

Häll ner mandelmjöl, kakao, vaniljpulver, och bakpulver, och mixa lite till.

Smält kokosoljan, och blanda i med äggen och honungen. Mixa ihop allt till en jämn smet/deg.

Smöra/olja och kokosa/ströa en form.


"Häll" ut "smeten" i formen. För mig vart de som en deg, så ja fick trycka ut degen i formen. Den va ganska kladdig oxkså, men de gick.

Grädda i 8-10 min i ugnen, den ska va kladdig när du tar ut den. Jag hade i 8min och de va kanske liiite länge ändå. Men vår ugn är lite varmare.

Låt stå i kylen minst 1h innan servering.

Ät med valfria tillbehör, bär och vaniljkvarg är riktigt gott.

Alltså ååh så goood! Vill bara äta upp hela kakan på en gång!!! Hade den inte vart så fet-rik hade ja lätt gjor ät de :D de e ju dock nyttigt fett, men.. En annan gång!:) om man får 8 bitar, så innehåller varje bit ungefär 300 kcal, 20g fett, 16 g protein, och 11g kolhydrater. Jag tänkte äta 1/2 sån bit när ja väl äter. Alltså 1/16 :p men idag tog ja en hel bit!:) och de e en perfekt strl :p fast de beror ju på när ja äter de kom ja på.. Om ja äter de som preworkout elr när ja har mkt kvar att äta så kan ja ta en hel bit!:D men nu när de är D sista ja äter så har ja inte så mkt att spela med ;)

Men ja, efter lite babbel, GÖR DENNA KAKA!!!


Recept: tillagat.se

Betyg: 4-5/5! Skitgod alltså!:D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Ovido - Quiz & Flashcards