sts

Alla inlägg under december 2014

Av Elise - 7 december 2014 20:22

Ånej.. Nu har mamma bakat bröd igen.... Vilket betyder att jag alltid kommer vara lite extra svullen, haha, för de går verkligen inte att hålla sig borta, och ja blir svullen av alla sorters bröd... Men, ja njuter iaf ;)

Av Elise - 7 december 2014 17:43

Oxfilé och potatisgratäng... Mmm..men de va inte länge sen ja åt de, förra helgen tom faktist ;) (kryssningen)

Av Elise - 7 december 2014 17:32

Nuu har ja tränat igen...;) jag blir så träningssugen om jag har missat flera träningspass under en vecka eller en ännu längre tid :p den här veckan missade ja ju fredagens, lördagens, och tisdagens pass.. Så körde 2/3 idag istället ;) 3 om man räkna med när ja red idag :) fast då skrittade vi bara och travare lite granna :) tovas häst är inte precis den lugnaste så vi kunde inte galoppera ;) men de va kul ändå!

Körde den övre som uppvärmning, och den nedre som "träningspass" haha, dehär va inte den drygaste jag gjort men vart ändå svettigast av alla dom här små sakerna !? Aja haha, tror vi ska äta oxfilé ikväll! Taggad på de haha! Men usch imorn äre måndag igen... Jag hade ett knep som funkade ett tag förut, men som har lagt av at funka nu... Ja försökte komma på någonting varje morgon som gjorde mig motiverad att gå upp, då var de mycke enklare att gå upp och göra sig iordning på morgonen.,, det va oftast små saker, typ om de va nån god mat i skolan, de va typ nån rolig träning efter skolan, att de va fredag osv.,. Och när ja inte kom på nånting tänkte ja typ "de e torsdag, alltså snart fredag" eller "de e tisdag, alltså har ja klarat av måndagen och är snart genom halva veckan" å sånt,, kan va ett tips till er som inte redan gjort så för att få ett litet ryck sista lilla biten som är kvar av terminen ;)

Av Elise - 7 december 2014 14:53

Nu är ja hemma efter 2h vi stallet :) de va nice!

Nu har ja precis ätit upp min pannkaka och äter lax :) fast känner att laxen va överdriven... Haha, ja vart mätt av pannkakan.. Menmen, här kastas de int bort någon mat!

Av Elise - 7 december 2014 11:09

Ska dra t stallet me Tova om ca 50 min, så äter lite "lunch" nu ;) en mandarin, ett äpple, lite torkade aprikoser, och fil med en kopp te :):):)

Nu är granen uppe också, den ska bara pyntas och ställas på rätt ställe ;)

Av Elise - 7 december 2014 09:29

Körde denna här nere nu såhär på morgonen innan jag ska till stallet med Tova :D ska rida lite me na idag..;) ja å Matilda ska nog myspysa nästa helg istället ^^

Nu äter ja frukost, och försöker svalka av mig lite, haha, skönt å jobba upp lite värme på morgonen :)

På sista står de ju ba Squats, och inte hur många reps, så ja körde 20 :)

Körde på en lätt men god frukost idag!

Av Elise - 6 december 2014 20:03

Haha, ååh vilken träningsvärk i ryggen ja kmr ha imorn... Har slagit in 17 julklappar.... 7 till familjen och 10 till kompisar... Haha;p kke handlar nåågot mer till min mamma elr brorsa innan jul, fårse :)

Men har gjort ett pepparkakshus idag :D eller min brorsa byggde ihop de å ja dekorerade ;) men aja! Ska va bomull ur skorstenen och runt om huset också men de ska vi fixa imorn när de e helt stelt :)

Ska nu äta lite plättar, gjorde dubbel "smet", alltså 2 bananer och 4 ägg :)

Jo btw, igår (och idag) vare cheatday :) igår åt vi pannacotta i skolan (mummmms) och på kvällen va vi i kyrkan i 6 h, och då åt vi hembakad pizza å godis å julmust å lite sånt :) haha, och idag har ja ätit passa pepparkakor (så dom skulle ta slut för ja ska baka nya nästa helg) och massa non-stops när vi byggde pepparkakshuset :S men ja har faktist skött mig väldigt bra denhär veckan :) lite mörkchoklad bara, men de är inte så onyttigt! Om de inte e massa socker i ofc, men de va de inte i chokladen från båten :) den va sötad med stevia :))

Jo, vi fick massa melon och exotiska frukter på torsdag och fredagen i skolan :D

Jag testade en av barsen ja köpte förut idag också :) den va god! Den smakade faktist mer "naturligt" än alla andra bara ja har testat! Ja tror faktist att Quest-barsen är bättre än vanliga bars, ja har för mig att ja har sett och läst flera gånger de, de e inte lika "hemska" saker i dom :)

Ja höll mig btw väldigt mätt efter frukosten! Inte vart hungrig på hela dagen! Kanske borde äta lite mer protein till frukost..:) tror nog muffinsen och jordnötssmöret gjorde sitt alltså...

Har tränat min högra arm bara nyss också, haha, för ja har mer muskler på min vänstra arm än min högra D: och de synns också :s förmodligen för att man jobbar mer med vänster armen i boxning, man går och jabbar med den.. Haha.. Ska jobba upp min högra arm lite, mina triceps är de som synns mest att de är ojämna... Och så körde jag magträningen här nere! Den brände gott kan ja lova ;)


 

Av Elise - 6 december 2014 14:53

Här ät lite minisshopping jah köpte till mig själv idag ;) inte precis de dyraste haha men Aa ^^ ett skal behövde kag, för har ba 2 st till min iPhone 5S och ett är helt repigt och smutsigt (de ja har nu) och ett plånboksskal som är helt tradigt å fult haha... Så dehär vart ja nöjd med ;)

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards