sts

Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Frukost

Av Elise - 16 juli 2015 09:53

Idag provar ja en ny frukost :D elr dels ny, för brukad ju äta gröt haha ;)
Men dehär är lite annorlunda!:D lite äpple-vanilj-protein-gröt :D vart ganska gott! Dock vart de väldigt tort, för har ju inget osötat äppelmos, så ja tog 1 dl vatten extra sen på slutet..
Men här är kommer då receptet!:)

1 dl havregryn
1/2 tsk kanel (ja hade på 1/2 tsk till sen, så alltså 1 tsk för mig)
0.8 dl mandelmjölk/annan mjölk
1.5 dl vatten + 1 dl
1 litet rött äpple
1 tsk stevia/annan sötning
(60g osötat äppelmos)
1 krm salt
1 tsk vaniljextrakt, eller som i mitt fall, 1-2 krm vaniljpulver
1 portion vaniljproteinpulver

Blanda först ihop vatten, mjölk, och havregryn och koka antingen på platta elr i mikro.

Ha sedan i testen av ingredienserna medan gröten är varm. Äppelbitarna och andra delen av vattnet sist, elr när de behövs.

Sen är de bara att hugga in!:D

Sen får man ju lite olika näringsvärde beroende på ingredienser! Men mina vart såhär:

406 kcal
61g kolhydrater
21g protein (mitt proteinpulver är inte "riktigt")
6g fett

Och såhär vart de för han som gjorde receptet:

380 kcal
57g kolhydrater
29g protein
4g fett

Så som ni ser blir de ju skillnad beroende på vilka ingredienser man har, men största skillnaden för mig var nog att ja hade glutenfria havregryn oxh ett annat proteinpulver :) men båda recepten blir bra vilket som!:D

Så nu hoppas ja ni fått lite inspiration och antingen testar detta elr nåt annat recept! Inga tråkiga gryn här intr ;) kan säga att matvraket som jag är går inte hungrig efter en portion proteingröt.. Spelar ingen roll vilken sort men ja blir proppmätt haha!

Recept: the protein chef @ yt
Näringsuträkning: the protein chef & mig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Ovido - Quiz & Flashcards