sts

Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Elise - 26 oktober 2014 19:56

Till kvällsmat blev de en ca 4 timmars soppa/gryta :) bara kött, potatis, morot, och sånt :)

Kanske lite bra med en soppa nu när jah har lite ont i halsen :s

Är väldigt säker på att ja kommer ta flera portioner ikväll, för ja gillar soppa väldigt mycket och kan ära nästa hur mycket som helst, haha ;)

Av Elise - 26 oktober 2014 18:00

Man kan liksom inte riktigt kalla de kladdkaka... Men nånting åt de hållet ;)

Den vart väldigt torr, men också seg.. Fast tror jag skulle haft lite mindre kakao och inte haft den inne i ugnen lika länge.. Och nu när ja kollar receptet ser jag att ja glömde ägget.. Haha! Men ja, de gjorde säkert hela kakan annorlunda kan ja slå vad om.. Men här är receptet iaf :)

1,5dl kvarg
1dl mjölk
1 ägg
1,5 dl havremjöl (mixtra havregryn till mjöl)
0,5-1dl kakao
1tsk bakpulver
1dl sötning (stevia, socker, 1banan, agavesirap, m.m, jag mosade ner en banan)


1. Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
2. Rör ner de blöta ingredienserna.
3. Smöra och strö en form med ströbröd, och lägg i smeten. Grädda i mitten av ugnen på 200grader i 15-20 minuter. (Jag gjorde i 17min)
4. Låt svalna, och skär i bitar.

Recept: fitnessbyisabelle.shapemeup.se

Min form var lite stor, men den var den enda vi hade^^

Skapa flashcards