sts

Alla inlägg den 14 april 2016

Av Elise - 14 april 2016 20:34

Idag har jag kört veganskt igen!:) väldigt intressant alltså, fast jag äter mycket mer än vad jag brukar göra är jag mycke mindre uppblåst... Hmm..;) men älskar alltid vegandagarna, för får äta så mycket då!:D började dagen med vanliga gröten, och ska beställa hampaprotein snart, sen en mighty bar till snack, 3 potatisbullar med lingonsylt och grönsaker till lunch, sen köpte jag en vegansk choklad som jag ätit halva av, och när jag kom hem fick min preworkout bli lite nachochips (mer än de på bild), 5 dadlar med kanel, 1 banan med jordnötssmör, ett knäcke med veganskt smör, och en koffeinfri nocco!:D drack ju en igår, men den idag va koffeinfri så då äre okej ;)

Sen istället för löpning idag vart de styrka ändå.. Haha! Men inte så mkt kondition istället... Körde först massa set bänk, upp till 40kg, sen direkt efter (dåligt val, hahah) chins.. Klarade 2 med nöd och näppe, hahah! Så körde reverse istället.. Att jag hoppade upp och sänkte mig långsamt ner istället.. Körde 4x4 sånna :) sen reverse flyes, en-arms lat pushdowns, latsdrag, och raka marklyft med tårna pekandes inåt, sen väldigt lite kondition på slutet.. Vi körde rodd, så 1 min "uppvärmning" i lugnt tempo, sen i 4 min körde vi 20/10 intervaller, så jobba 20 sek å vila 10, sen avslutade vi med 2 minuter lugn rodd igen :) gillar att köra olika sorters kondition hela tiden..! Blir så trött på löpning...

Men ja, sen efter de passet blev de lite middag här!:) 3 dl kokta röda linser, kokta bruna bönor, stekta champinjoner, tomat, å gurka, sen toppat med dragon och salt, och till blir de massa nachochips!:) så jävla skönt att dom e både veganska och glutenfria, hahah! Det är bara några få chips kvar i påsen.. De kanske säger er hur mkt jag älskar nachochips.. Alltså, påsen var köpt idag... Menmen! De e ju så gott ;)

Men sådär då! Veganska refeed-dagar måste ju vara dom bästa..;) kan äta så mycket jag kan trycka i mig! Sålänge de e veganskt då förstås ;) och helst kolhydrater istället för fett, men sålänge de veganskt och helst inte mättade fetter så äsch!:)

Och nu är del 1 på matteprovet avklarat, nästa del blir nästa fredag, men imorn äre nationella prov i kemi.. Ååh, kommer inte gå bra..! Och de är så länge också... Hela förmiddagen kommer de vara, och de är indelat i tre delar.. Usch! Sen har CI egentligen NO efter lunch, men då aka CI ha matte istället.. I 80 minuter!!! Ååååh, kommer va sååå död imorn..! Men önska mig lycka till alltså.. De behövs...

Men nu ska jag bara äta upp och slappa, sen sova!:) godnatt! Fredag imorn ju! Wööö!:D


Btw, nocco borde väl va vegansk va..? Annars kommer nocco å celsius vara undantag på mina vegandagar.. Hehe! Dricker de ju inte varje vegandag, men när jag gör...

Av Elise - 14 april 2016 08:07

Hann inte skriva igår! Vi kom hem från sparringen kl 22 igår, så de va bara å äta, duscha, å lägga sig :P så var väl i sängen 23 tror ja.. Ja somnade faktist hyfsat snabbt igår!:) sen somnade jag om fort när jag vaknade mitt i natten å :D kanske för att jag var trött från sparringen och för att vi kom hem rätt sent... Hahah, har ett blåmärke på underarmen från ena handsken, är helt röd och har ont på näsryggen, sen e ja lite blå under ögonbrynet.. Värt de i alla fall ;) sparringen var bra och välbehövlig! Skönt! :)

Men till frukost igår åt jag gröt, utan hampa fortfarande, sen en mighty bar till snack, lite grönsaker och ris med nån sås till lunch, lite läkerol och yup till snack (hehe), sen när jag kom hem drack jag först en proteinshake och åt resten av nachochipsen, sen 1 1/2h senare åt jag 1 riskaka med jordnötssmör och agavesirap och drack en nocco :) mums!
Och efter sparringen åt jag en banan i bilen, och när jag kom hem drack jag en proteinshake och åt lite mer äggröra.. 4 äggvitor, tomat, gurka, champinjoner, å salt!:P

Och idag då.. Först skola, matteprov på eftermiddagen... Känns inge bra inför de alltså.. Sen är de planerat att jag ska springa ikväll... Men känner verkligen inte för nån styrka idag så kanske bara blir löpning... För jag måste köra nån form av kondition idag! Sen äre bara 2 hårda träningsdagar kvar sen blire lätt träning hela nästa veckan inför match... Bara 3, möjligtvis 4 pass kvar! Kom igen nu, Elise... Har ingen träningsmotivation just nu.. Eller jo, de har jag, men har ingen konditionsmotivation... Men har blivit/blir mycket egenträning denna vecka, å de tycker jag e så tråkigt.. Hahaa..

Men jag fick lite tid över nu på morgonen som ni kanske märkte, hahah.. Men nu ska jag gå till skolan, så ses vi förhoppningsvis ikväll :)

Ovido - Quiz & Flashcards