sts

Alla inlägg den 28 januari 2016

Av Elise - 28 januari 2016 16:26

Dags för favorittiden på dagen! Preworkout!:D
Och jag har faktist ätit veganskt hela dagen! Och ja kunde ha fjort de resten av dagen också.. Men ja försökte göra veganska pannkakor (recept nedan) men de gick inte å hålla ihop smeten.. Så ja fick ha i 1 ägg.. Inte lätt å göra veganska, glutenfria pannkakor..! Har ni nåt bra recept får ni jättegärna skriva de!

Men receptet på dessa var iaf:

1 mosad banan
1 dl havremjölk
1 veganägg (blanda 1 msk chiafrön med 3 msk vatten å låt stå i 15 min)
Salt
Vaniljarom
Bakpulver

De va då de ja gjorde först.. Men allt flöt bara ut å blev en sörja.. Blev typ grötkonsistens.. Så ja hade i 1 ägg efter första omgången.. De gick iaf å hålla ihop de någorlunda nu! Men inte helt som ja vill ha de.. Ja kmr fortsätta å improvisera å testa tills ja hittar nåt recept ja gillar! Ingen idé å ta kort på dessa "pannkakor"..

Men förutom pannkaksförsöket äter jag också 1 riskaka med jordnötssmör å agavesirap, och en celsius!:) å de övriga veganska jag ätit idag är 1 äpple å en peanut power mighty bar som snack, och ärtor/gurka till lunch (...) och frukosten blev proteingröt!:D 1 dl glutenfria havregryn med 2 dl vatten, sen typ 1-2 dl havremjölk, 20g Hampaprotein, 1 msk kakao, 1 banan, och toppat med agavesirap!:D hampa är verkligen bra om man är/vill äta mer veganskt.. Även ris-/ärtprotein, men de ska tydligen smaka skit.. Håller mig till hampa, haha! Men ja döljer gärna smaken med tex banan å kakao i detta fallet..
Så de va min dag hittills! När ja kommer hem blir de dock inte en vegansk postworkout.. Men en vegetarisk!;) så en vegetarisk och nästintill vegansk dag får jag vara nöjd med.. Juste, ätit chasewnötter också!
Men när ja kommer hem tror jag bara att ja ska gö en smoothie på 1 banan, mighty DTX, 2 portioner chokladprotein (vassle då allrså) och 2 dl havremjölk :) sen kanske nå mer om nån gjort mat.. Men de är vad ja tänker mig iaf!

Och idag äre bröst, armar, å mage son står på schemat! Som ja sa igår :)
Ja vill börja äta mer veganskt som ja gjorde förut..:/ tkr bara de e lite svårt å få in protein.. Men försöker jag verkligen går de väl.. Menmen! Att äta delar veganskt är ju bättre än inget alls!:) skippade ju tex äggen t frukost..;)

Ovido - Quiz & Flashcards