sts

Alla inlägg under december 2015

Av Elise - 15 december 2015 17:55

Wooh, bara 2 hela dagar kvar innan jullov! Och imorn slutar vi 13.30, så 2h tidigare än i vanliga fall!:D fast vi ska jobba hela dagen med en redovisning som jag och min grupp (bara jag och en till i gruppen) nästan e klar med.. Så de blir nog segt imorn.. Haha!
Men nu har jag tränat också! Men alltså de märks verkligen att morgonträning är mer min grej än eftermiddagsträning.. Iaf när de kommer till gymet.. För ja kände mig lite slut i huvudet nu, och ja fick lite halvtaskig kontakt.. Och ja värmde absolut inte upp ordentligt, hade lite värk i ländryggen efter marklyften, men de gick över innan benpressen, sen sträckte jag nog låren efter knäböjen haha! Iaf mitt högra.. Så de va ju lite sådär! Värm alltid upp, speciellt innan styrketräning!
Men ja gjorde iaf de nedan :) inte riktigt uppe i knäböjsvikten än, men benpressen klarade jag 73 kg igen!:D kändes tungt, men ja klarart!:D

Och igår efter träningen åt ja bara 3 små revbenspjäll och pannkakor igen..;) så enkelt, gott, snabbt, å proteinrikt! Gjorde bara som ja alltid gör..
Och som lite preworkout innan gymet idag åt jag den sista mini-frooshen, och de 2 sista kardemummasconesen!:D måste baka fler på lovet!:)
Meen jaa.. Vanliga grötfrukosten också..

Och jag åt en banan när vi kom hem, så började vi med maten, å detta blir kvällsmaten!:D kyckling med makaroner och några kalkonskivor!:)


Knäböj/frontböj:
Knäböj, 6-10 reps: 20 kg, 25 kg, 30 kg, 35 kg,
Frontböj, 5-8 reps: 20 kg, 25 kg,

8 marklyft - 30 kg
8 reverse lunges/ben - 20 kg
10 Hoppande sumo-narrow-sumo squats med hantel - 10 kg
x3

8 pulserande sidoutfall/ben - 24 kg
8 sumo-marklyft/knäböj m. Kettlebell - 24 kg
20 hoppande utfall med hantel - 4kg
x3

Benpress: "uppvärmning"- 10 reps: 25 kg, 32 kg, 39 kg, 45kg, jobbset - 10-15 reps: 52 kg, 59kg, 66kg, 73kg



Av Elise - 14 december 2015 15:59

Preworkout-tiiime :D just nu är ja faktist hungrig..:) så preworkouten blir 2 kardemumma-scones (ja har faktist glömt bort hela helgen att ja bakat dom..!) båda med smör, sen en brödkuse med kalkon, 2 tjocka riskakor med banan, och en av dom med jordnötssmör :) mums!
Och dehär e sista veckan innan jullov!:D jävligt otaggad dock på denna vecka... Arbetsmarknadsvecka elr något sånt.. Imorn ska vi göra studiebesök i olika grupper på 2-3 personer, sen resten av dagen imorn och på onsdag ska vi förbereda en redovisning vi ska gö på torsdag, och på fredag får vi ju jullov :) DE blir skönt! Och btw, träningarna ska fortsätta över julen ;) men bara för oss matchboxare.. Skönt de å ;)

Men igår badade jag ju bubbelpool med Matilda, å de va skönt alltså :) vi åt lite gott också ^^ choklad och massa lussekatter!:D hamnade typ i saffranskoma efteråt, haha! Fast jag om någon älskar verkligen lussekatter ;)
Och som snack igår åt jag en kuse med kalkon och stekt ägg, 1 helt ägg och 1 äggvita, sen middagen blev bara rester från i lördags :) alltså ris-kyckling-wok grejen! Å ja, sen efter chojlad å lussekatter ;)

Och ja tänkte inte på de men ja skulle ju tagit kort på lussekatterna å kanske bubbelpoolen å så.. Men tänkte inte alls på de..! Nästa gång..;)

Av Elise - 13 december 2015 15:30

Idag äre söndag! Klockan är redan halv 4 alltså.. Fan, denna dag har gått fort! De va träning kl 10, å vi skulle bara köra en h men när ja kom hem var klockan nästan 12 haha! Den tiden gick fort..
Men när ja kom hem satte ja kidneybönor på kokning, för de skulle blötläggas över natten sen koka i 50 min, så ja fixade de, och gjorde lunch samtidigt :) pannakakooor! Äter de hela tin nu haha! 2 små bananer, 1 helt ägg, 3 äggvitor, rismjöl, sojadryck, vaniljarom, och toppat med agavesiraaaap!:D

Igår va ja inte speviellt hungrig kring lunch, så ja gjorde en omelett :) fast den vart lite större än ja trodde haha! Tog 2 hela ägg och 1 äggvita :) sen hade ja gurka, kalkon, å tomat också!:) och 2 pepparkakor till "efterrätt";) samt några chokladpraliner lite här å var under dagen!
Sen bakade jag ju då lussekatter, å när de va klara åt ja minst sagt ett par stycken ;)
Sen på kvällen så va jag me Isabell från halv 7 till ttp 9 ungefär :) de blev mycket skratt å prat haha! Men skönt de :)

Och jo, efter lunchen idag dammsög ja hos mormor också :) sen har ja legat i sängen sen kl 14 ungefär! Och om nån h ska ja bada bubbelpool å äta gott med Matilda :D kör lite cheat 2 dar på raken när ja ändå inte har match förens i slutet på januari ;) efter jul måste ja skärpa mig lite..

Och middan igår blev nå färdig wok, med kokat ris oxh stekt kyckling :) tror de finns kvar en portion i kylen också..

Av Elise - 12 december 2015 10:28

Pannkakoooor :D ägg+äggvitor, rismjöl, banan, vaniljarom, och sojadryck, toppat med agavesirap!:D snacka om lördagsfrukost ;)

Och vad står på schemat idag? Jo lussebullsbak, julgranspyntning, och om jag har tid och energi över så lite städning också!:D mitt rum då framför allt ;)

Åså äre träning 10.00 imorn :) så de blir förmodligen vilodag idag, men de hade inte vart helt fel med intervaller egentligen.. Men de e typ 5% chans att ja hinner/orkar de ;) inte så mycket benträning kommer de bli framöver dock! Max 1 ggn i veckan ungefär.. Får inte bygga nå mer muskler nu, ligger redan precis på gränsen i min viktklass.. Annars måste ja gå upp en viktklass, men då måste ja istället lägga på mig nåt kg muskler.. Men ja känner mig mer hemma i denna viktklass :)

Så ja, är rätt nöjd med denna dagen alltså! Och igårkväll vlev de bara kycklingsallad och bröd till middag :) tog inge kort på de men äsch!

Av Elise - 11 december 2015 16:03

Är hemma idag igen.. Och de va förmodligen smart, för imorse så hade ja ont i huvudet, därför mamma sjukanmälde mig, men nu har ja också ont i magen.. Ungefär som när ja fick "gallstensanfallet"/gallgrusanfallet.. Bara ja inte får ett till.. Eller hellre att ja får de å att de e över snart än att ja inte får de å har ont hela dan/helgen..
Men i helgen blir de lugnt.. Vet inte om de blir nån träning i helgen, de får vi se.. Hoppas ;) men ikväll är de iaf träning!
Å imorse åt ja då gröt med äggvitor å banan + kanel, och istället för havremjölk så har ja sojamjölk, för havremjölken e slut..

Och lunchen blev glutenfri fusilli, "glutenfria" scones, bara 1 scone då, med smör, sen 1 kokt ägg, kalkonskivor, och kokta morötter!:) japp!

Och nu är de dags för preworkout.. Skrev allt ovanför kring lunch, men nu är de dags för preworkout!:) 2 tjocka riskakor med en liten banan, min sista true, och 1 scone med jordnötssmör och hemmagjord lite för söt sylt!:D värmde bara blåbär, mosade, å hade i liite för mycket stevia :) så enkelt!
Å nu ska ja kolla på hela Sverige bakar!:D

Juste, middan igår blev resten av regbbågen, en förpackning bönor, lite gurka, å maaassa mos :D hämtade ketchup också :) men mos är bland de bästa jag vet.. Kan äta hur mycket som helst av det! De syns inte så mlt på bild men de va verkligen mycket! Mådde lite illa efter hahahs.. Men värt ;)

Av Elise - 11 december 2015 14:29

Här har ni ett recept på supergoda "scones"!:D de vart rätt "hårda", men de gör absolut ingenting för de blev så goda ändå!:D ja gjorde om receptet liite, för istället för 0.8dl kokosolja tog ja bara 1 msk och 0.75dl vatten.. Tycker de blev bra ändå :) och ni borde verkligen testa dessa scones om ni tycker om kardemumma! De smakar som en blandning av bröd och nå fika!:D SÅ goda!
Och jag toppade min första scone med smör, och ska äta en till lite senare å ska testa med jordnötssmör å sylt då :D MUMS så gott!
Och dehär är näringsvärdet för sconesen ifall ni följer mitt recept som ja skriver nedan, och näringsvärdet blir för varje hel scone om ni gör 6 st :) men ja tyckte btw att de va lite klurigt att skära, så antingen får man göra jättehöga, för de sväller inte i ugnen, elr göra de rätt platta å inte skära alls.. Ja tror andra alternativet blir bättre :)

Men, dehär är näringsvärdet för 1 scone av 6;

130 kcal
3 g protein
19 g kolhydrater
4.5 g fett

Och här är receptet :)


1 veganägg (blanda 1 msk chiafrön med 3 msk vatten)
2 dl rismjöl
1 dl glutenfria havregryn
1 tsk kardemumma
1 nypa salt
0.5 tsk bakpulver
0.5 tsk vaniljpulver
1 dl kokosmjölk (i mitt fall kokosdryck från gogreen)
1 tsk agavesirap (står 1 msk i receptet)
1 msk smält kokosolja
0.75 dl vatten


Börja med att blanda ihop de veganska ägget och låt de stå i kylen i 15 min.

Sätt ugnen på 175 grader. (Stod ingen temperatur i receptet, men gissar att de skulle vara 175 för de blev bra och de brukar vara den temperaturen :) )

Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke.

Blanda ihop det veganska ägget och kokosmjölken. Rör sedan ner det i mjölblandningen.

Häll i den smälta kokosoljan och 0.75 dl vatten, och rör om.
Ha sedan i agaven sist.

Klicka ut och forma 6 st scones på en bakplåt med bakplåtspapper.

Grädda mitt i ugnen (på 175 grader) i 25-35 minuter :) sen är de bara att njuta av era goda, glutenfria, veganska skapelser!:)

Recept: idawarg.se

Av Elise - 10 december 2015 16:23

Oooh snart e veckan avklarad! En vecka närmare jullov :D bara nästa vecka kvar, sen så! Fast nästa vecka kommer bli jobbig.. Men måste försöka kämpa mig igenom den alltså.. Sen får ja vila i 3v!:) och en av tränarna skulle tydligen fortfarande hålla träningar :D skönt! Vet inte om de blir lika ofta som de e i vanligafall, men vi fårse :)

Och nu efter skolan äter ja då pannkakor gjort på 1 1/2 banan, 3 äggvitor, 1 helt ägg, ca 1/2 dl rismjöl, ca 1/2 dl havremjölk, sen lite vaniljarom och en nypa salt :) toppat med agavesirap! Sen 1 riskaka med jordnötssmör och 1/2 banan :D mums! Och i skolan åt vi pannkakor också..;) mycke pannkakor idag!
Och imorse åt ja gröt gjort på vanliga havregryn, 3 äggvitor, havremjölk, och toppat med 1 banan och massa kanel :)

Ocj idag är de ju då vilodag.. Så resten av dagen kommer att bestå av massa youtube och kanske lite hela Sverige bakar!;) intressantare än så blir de inte!

Men igår efter träningen åt ja bara potatis och massssa regnbåge!:D mums så gott! Åt lite mer än halva fisken tror ja..(!) men så smarrigt ;)

Nä! Nu ses vi umorn istället :) ha en bra fortsatt torsdag och en bra helg!

Av Elise - 9 december 2015 16:10

Dehär blir onsdagens preworkout :) lite blåbärsglass gjort på 2 frysta bananer, massa frysta blåbär, å 2 skopor vanilj"proteinpulver" från alpha plus, 2 riskakor, 2 steka äggvitor, å en true :) har nämligen fått i mig dåligt med protein idag.. Och idag har ja faktist inte vart i skolan heller.. Mådde illa när ja vakna, så ja stanna hemma, sen fick ja nå kosttillskott av mamma å vart bra på nån timme.. Så ikväll blire träning!:) å då ska vi ta kort till tidningen också.. Uh, hatar å va med på kort.. Men ja hade tydligen fått pris som bästa ungdom på SM också!:D så skulle få nån pokal också :) de blir nice!

Och eftersom ja ha hemma idag åt jag ju då lunch å så hemma.. Men alltså, har ja tyckt stt vi har dåligt med mat innan så är ju de ingenting i jämförelse med nu! Vi har liksom ingen proteinkälla alls kvar hemma, förutom de 2 äggvitorna som ja stekte på nu, sen tror ja vi har en förpackning bönor också.. Men har iaf slängt in en till regnbåge som vi hade i frysen på tining i kylen.. Gjorde de imorse.. Och alltså, idag hoppas jah verkligen att nån handlar! Kom igen! Slut på glutenfria havregryn är de också.. Fick ta vanliga idag.. Och ska äta vanliga fram tills januari ungefär, då jag å mamma ska va glutenfria ett helt år.. Lycka till säger jah bara haha!

Men Lunchen idag blev då morötter (de 2 sista som fanns) med potstis å chasewnötter i ugnen.. Yep. Det va allt. Men höll mig tydligen mätt på de haha :p och frukosten gjorde ja bara vanligs gröten, fast med vanliga havregryn då, med den sista bananen å de sista russinen också.. Hahah! Tragiskt dehär!

Och mellan frukosten å lunchen drack ja en kopp te av riven ingefära och den sista citronen.. Haha.. Mamma sa att anledningen till att ja typ vart förkyld-ish i lver 1 månad kan va för att min kropp är utmattad.. Så har tagit C-,D-, å magnesiumtillskott de senaste dagarna.. Hoppas de blir bättre.. Men till jul kommer ja vila upp mig å äta väldigt massa så då borde kroppen iaf få vila ordentligt..!

Men nu ska ja äta upp så sticker ja på träning sen :) vi ses imorn!

Juste, igår blev middagen glutenfri fusilli med 1 burk champinjoner och 1 burk bönor.. Va lat okej haha..:) och juste 2 knäckebrön med kalkon å smör också..

Ovido - Quiz & Flashcards