sts

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Elise - 12 september 2015 21:03

Oooooh, going hard on cheatday :D vart ingen B&J, men detta var ju verkligen inte så mycke sämre!:) en mug-brownie med florsocker, 1 liten påse chips, och 1/2 paket av päron-mjölkchoklad-glass!:D yuuuum! Sen får vi se om ja äter en Questbar också :) kaaan hända..!
Och till middag övertalade jag min brorsa att göra nå.. Wok/gryt-ish sak!:D den vart väldigt smarrig! Dock fick jag åka å köpa grädde å purjolök, men då handlade jag ju glass å chips samtidigt, så de gör inge ;) men nån cheatday måste jag ju köpa en chipspåse å käka! Åååh så gott de är med chips!! Inte ätit de sen ttp förra året!! Nä de har ja inte när ja tänker efter.. Men gott är de! Dock inget man borde äta ofta alltså, de är ju verkligen inte bra för kroppen haha..
Men alltså ja märker mer å mer att ja är typ helt oberoende av socker nu för tiden.. Förut vart jag ju sugen på godis å sånt hela tiden, men nu är jah Aldrig de, så skönt! Socker är ju verkligen en drog :p ich ja märker också att vanliga sötsaker smakar jättesöt ockdå, och de e ju bra, då äter ka inte så mycket av de ;) när ja faktist bakar något onyttigt nu, så kan ja inte ens ha i allt socker som står i receptet, för de böir för sött då! Men nån enstaka gång ibland så tycker jah de är gott med dedär "supersöta";)

Men nu ska ja kolla på insergent och äta mitt lilla cheat!:D snart ätit upp brownien haha..;)

Juste förresten, mitt snack blev 6 kalkonskivor med resten av den laktosfria keson, med russin och en banan :)

Och vi har bara badat katterna idag, men inte städat nånting, så då kommer väl allt säkert imorn..

Av Elise - 12 september 2015 12:53

Luuuunch :D testade bovetevåfflor idag!:D helt okej!:) inte lika gott som bovetepannkakor, men helt okej ;) receptet står längre ned i inlägget! Hittade det på linneasskafferi.se :)

Men idag blev de lördagsfrukost, så skippade gröten ;) blev typ 1 1/2-2 msk jordnötssmör, med 1 banan, 1 äpple, och massa stora vindruvor!:D vart faktist mätt..!:)
Och idag har ja bestämt mig att de blir cheatday :D funderar på om ja ska gå å köpa nåt gott sen..:D men ingen träning idag.. Maybe att ja kanske går till Ica, haha ;) elr, cyklar gör jag förmodligen då... Eller så kanske ja tar de imorn? Vet inte riktigt.. Men åt iaf blåbärssylt till våfflorna :) Jag funderade på när ja åt våfflorna om jag ska gå å köpa en B&J och kolla på nån film eller nåt ikväll :D verkar väl mysigt?;) eller så kanske de blir lösgodis..:D

Men nu ska jag fortsätta kolla på yt, hae några videos kvar innan ja kollat igenom allt ja missade när ja ha utomlands..;) sen ska vi bada katterna också.. Iaf 2/3, för gamlingen går inte att bada haha! Dom börjar bli lite smutsiga.. Så passar vi på när vi ändå ska städa hela huset ;) vi skulle gjort de efter ja ätit, men en katt va tydligen ute..

Bovetevåfflor:

Ca 6 våfflor blir det av hela receptet

2 dl havremjölk (jag fick ha mandelmjölk för vi hade inge havremjölk)
4dl bovetemjöl
2 tsk bakpulver
2 ägg
2 dl iskallt vatten

Smör till stekning

Blanda havremjölken med allt bovetemjöl och bakpulver, tillsätt sedan äggen. Ha sedan sist i vattnet, och rör till en jämn smet. (Just nu verkar de omöjligt att blanda de, men fortsätt bara så blir de en smet)

Smöra våffeljärnet, och smöra mellan varje våffla.

Lägg våfflorna på ett bakgaller istället för på en tallrik, så håller de sit frasigare.

Ovido - Quiz & Flashcards