sts

Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Elise - 7 augusti 2015 22:02

Gokväll! Har ni en bra fredag? Min e sådär alltså.. Har ont i magen å mår illa lite då och då :/ så har 1/2 tsk chlorella i min banan-äppel "smoothie", sen väldigt lite bananglass tydligen, och 1 matsmältningsenzym-tablett.. Uh.. Alltså ja HATAR att svälja tabletter... Bland de värsta jag vet! Har inte tagit alvedon på jag vet inte hur många år.. Jag spyr av "konsistensen"/känslan av att svälja en hel tablett.. Mitt Max är typ en åksjuketablett haha.. Ni vet väl hur små dom är?:p

Men middan blev fläskfilé och klyftpotatis, med vitlöksbröd och aioli :) tog mer aioli ;) ja undrar om min mage kanske reagerat på vitlök..? Fast den har aldrig gjort de förut, och vi äter ganska mkt vitlök när vi väl gör de... Men ja undrar vad dd annars kan va..? Kanske att ja åt ganska mkt smet när ja gjorde en vanlig saffransäppelkaka idag? Liksom råa ägg, och så vare ganska mkt bakpulver.. Kan de va de kanske?
Aja, men ja ska äta upp mitt kvällssnack och sen försöka svälja min tablett..

Av Elise - 7 augusti 2015 13:17

Här har vi min lunch..:p en hel förpackning med ekologiska blandade bönor, vilket alltså va stora vita bönor, kikärtor, å kidneybönor, sen lite gurka till de också haha, sen har ja de sista av tigermelonen, och vattenmelon, för C-vitamin så ja får upp järnet i bönorna ;) och 2 skivor av limpan! Som ka förresten måste baka mer av snart.. Men vi måste köpa yoghurt å havregryn för å kunna gö de..
Men idag har vi hunnit åkt till banken iaf och fixat nånting med mitt konto.. Så, Aa, haha..

Av Elise - 7 augusti 2015 09:48

God morgon! Fredag idag :) ska ni gö nåt idag?
Frukosten idag blir iaf gröt med 3 äggvitor, och toppat med en banan och tinade hallon :) inget speciellt..

Men vi fårse om ja hittar på nåt idag.. De är ingen träning ikväll, så vi fårse ifall ja kaanske hoppar lite hopprep elr nåt.. Inte så troligt men vi fårse..

Och igår vart min middag #2 en blandning av vattenmelon och tigermelon, ocy 2 rosmarinknäcken med smör :) haha, gick å la mig proppmätt och uppblåst som en ballong..

Skapa flashcards