sts

Alla inlägg den 6 juli 2015

Av Elise - 6 juli 2015 20:00

Idag får kvällssnacket bli äppelpaj :D tog typ 1/4 av pajen hahaha.. Med vaniljkvarg ;)

Pajen har ganska mycket fett, men de är nyttigt fett så :) och jag sa ju att ja skulle äta vad jag cill och hur mlt ja vill denna vecka, well, kommer äta dubbelt så mkt fett än vad som fits My macros haha! :D

Ingredienser:

2-3 äpplen
1.5dl riven kokos
3-4 msk kokosolja
2 msk honung
2.5 dl glutenfria havregryn
Kanel

Sätt ugnen på 175 grader.

(Skala) äpplena och skär i bitar. Jag orkade inte skala dom men D vart bea ändå hehe..

Häll ner i en pajform, och strö över önskad mängd kanel.

Skäl kokosoljan oxh honungen på spisen på svag/medelhög värme.

Blanda ner havregrynen och kokosflingorna.

Häll över blandningen över äpplena, och in i ugnen i 22-25 min. Sen är de bara att njuta med valfria tillbehör!:D

Nu ska ja faktist gå och ta min andra portion, med litr vaniljglass rill!:D
Så nu hoppas ja att ni gör denna enkla och goda paj!

Förhoppningsvis var detta värt halva pajen ;)


Näringsvärde för 1 bit av 8:

241 kcal

3g protein

14g kolhydrater

18g fett


Näringsuträkning: mig

recept: idawarg.se

Av Elise - 6 juli 2015 19:37

Kvällsmaten blir räkor.. Hah.. Men räkor å aioli e grejer de!
Å idag va vi en snabbis på ett köpcenter, för vi skulle bara hämta en bil som va inne på service, men vi ville äta på Brown Bull igen, som typ är min nya favorit restaurang!:D SÅÅ gott!! Tog curry-kyckling med ris.. Och åt NÄSTAN uop den massiva tallriken haha'! Har inte vart hungrig på jela dan sen dess.. Å vi åt halv 1..xD

Och shoppingen fick bli 4 Questbars och 2 quest-cravings :D aldrig sett dessa i Sverige förut så rätt hype! Och de va 2 för 1 :D dom kostade lika mkt som en Questbar.. Dom va ganska dyra där..

Sen var vi på 5D-bio också :D har vart på 4D flera ggr, men detta va rätt coolt :p man vart ju faktist tom åksjuk hahaha!
Sen köpte ja en äppelskärare också ;)

Och har bakat äppelpaj! Den e ja väldigt tagg på!:D

Ja glömde ta kort på räkorna, men de blev iaf en hel del rökta räkor med aioli!:D sen ett kex också ;)

Av Elise - 6 juli 2015 11:19

Sen god morgon! Men glömde blogga hah.. Ska försöka skriva detta lite snabbt, för vi ska snart åka in till Sthlm, tror vi ska t Ikea å lite sånt :)
Men frukost - 1 msk jordnötssmör, 3 msk keso, 1 banan, 3 jordgubbar, å 2 cantaloupe-skivor :D lätt å enkelt :) och mättande hah..

Och btw dehär fick jag av mamma feån Grekland!:D skitnice! Nöjd ;)

Ovido - Quiz & Flashcards