sts

Alla inlägg under juni 2015

Av Elise - 23 juni 2015 21:26

Hejhej! Tänkte kika in en snabbis igen ;) chillar i sängen igen, med en kopp te å lite bilar denna gången :) ska kanske äta några fler imorn ;) älskar bilar!
Men jag och min brorsa åkte ner till ett öppet ställe å körde runt lite med en helikopter som han köpt å filmade lite :p man kan köra 150m upp i luften me den! Men vi jörde inte så högt, för vi såg den knappt längre haha :p men de vart coolt att se över byn så högt uppifrån! Sen filmade vi katterna lite som va rädda för den också haha ;p
Men Aa kikade in för å säga de helt enkelt ^^ får väl önska er en trevlig kväll :)

Av Elise - 23 juni 2015 19:33

Ojojoj.. Inte mycket slår denna middag! Grillade Revbenspjäll, med grillad majs, och potatis grillad i folie!:D alltså M.U.M.S Ja säger D helatiden haha men ååh.. Så gott!! Och ja tog faktist en till klick aioli och ett till revben ;) de e ja värd tycker ja!

Och ja, där gick ja all in t middagen, så nu ligger ja i halvt matkoma, men ååh alltså revbenspjäll är bland de bästa ja vet..! Revbenspjäll, oxfilé, hemmagjort mos, och kebab med strips och sås är bland de bästa som finns alltså :3

Så Aa, resten av kvällen kommer ja sitta framför min iPad, haha :)

Av Elise - 23 juni 2015 15:42

Sitter just nu i sängen å äter jordgubbar, banan, vattenmelon, honungsmelon, och en chokladbit :D jag följde också med min brorsa när han klippte sig, för mamma skulle ha en ny mascara, å då hittade ja 2 saker också ;) shortsen va de halva priset på, så de va nice!

Och de e faktist soligt ute nu, men tror inte ja orkar gå ut å sola.. Å ja skyller på att klockan snart e 4 ;)

Av Elise - 23 juni 2015 12:35

Min tisdag har redan börjat bra :) har redan hunnit med min träning :p körde de som står nedan!
Så nu har ja verkligen förtjänat denna lunch :D pannkakoena som ja gjorde igår, fast hela receptet :D fast se vart bara en pannkaka med än igår, men ja gjorde dom lite tjockare och större, så de e drf :) sen toppade jag med 1/2 banan och agavesirap! :D istället för vanlig sirap liksom ;)
Asså MUMS va goda dessa är! Och som e så söta för stevian, agavesirapen, och bananen!:D riktig mums alltså! Och att de innehåller 45g protein är ju knappast ett - ;) perfekt postworkout alltså!

Ja körde de på bild som uppvärmning, och detta som självaste träning: :)

15 jump squats
20 utfall bakåt - med vikt
10 sido-utfall/ben - med vikt
10 Hantel-marklyft - med vikt
10 Explosiva upphopp/ben
15 Donkey kicks/ben
15 kissande hunden/ben

x3
30 sek vila emellan

Och ja körde inte 3 varv, utan ja körde alla 3 set påengång på varje övning, och hade 30 sek vila mellan varje övning.

Och explosiva upphopp, är alltså step up, sen hoppar man när man kommer högst upp :) alltså step up med hopp haha :p
Och vikterna ja hade var 2 st ungefär 3 1/2 kg hantlar :)

Men nu ska ja njuta vidare av mina goda pannkisar innan dom tar slut!

Av Elise - 23 juni 2015 09:35

Nämen go morron på er :) tisdag idag. Va e era planer för idag då? Jag ska iaf bara slappa å träna, förmodligen. Idag är de uthållighet på benen som står på tur :) inte förens på lördag kör ja gym.. Ja kör ju ben hemma på tisdagar, för då bygger ja upp uthållighet, och på lördagar kör ja på gym, å kör antingen styrka elr uthållighet :)

Men frukosten blir 3 kokta äggvitor, 150g keso med 3 jordgubbar, sen ett äpple, en apelsin, och ett päron :) liiite mer annorlunda än de ja brukar äta iaf ;)

Nu ska ja kolla på under the dome! Som vanligt ;) har snart kollat klart alla avsnitt ju..:(

Av Elise - 22 juni 2015 21:13

Ååh.. Dessa skulle vara perfekta till jul! Men dom satt ju inte helt fel nu ;)
Jag gjorde halva satsen idag, men ja skriver hela satsen i recept. Inklusive näringsvärde.

Dessa tycker ja verkligen ni ska testa till jul alltså, om ni kan vänta så långe ;)

4 äggvitor
1 dl glutenfria havregryn (Vanliga om du vill, men blir ej glutenfritt då)
116g keso mini (1.5%)
1 tesked vaniljextrakt (jag tog vaniljpulver)
3 msk kokosmjöl
1/2 tsk kanel
1 msk sötning (jag hade stevia)
1/8 tsk/ 1 krm salt
1/2 tak bakpulver

Blanda allt i en blender/mixer, jag hade denna söta blender på bild ;)
Sen är de bara att steka på medelvärme! Klart!
Jag toppade med banan oxh jordgubbar :) mums!

Näringsvärde för hela satsen:

438 kcal
6g fett
51g kolhydrater
16g fiber
45g protein

Så som ni ser är näringsvärdet helt amazing ;) 2 bananpannkakor har ca 500kcal och 30g protein, så denna har mindre kalorier och mer protein! Mindre fett för den delen också :) älskar detta recept nu!

Recept och näringsuträkning: The Protein Chef @ youtube

Av Elise - 22 juni 2015 21:04

Ojoj alltså.. 1 banan, "1" msk jordnötssmör, 2 jordgubbar, och ett nytt recept på pannkakor!:D detta och Under the dome.. De kan knappt bli bättre :) och pannkakorna.. Mums... Jag finner inga ord.. Dom smakar väldigt juligt dock :D dessa kan ja tänka mig är perfekta kring jul.. Dom ska ja komma ihåg! Ja gjorde btw bara halva satsen nu, för de e ju faktist ett snack ;) men tror ja ska gö hela imorn t lunch!:D

Och middagen blev löksås med potatis..;) de va sidfläsk till också, Men näää..

Av Elise - 22 juni 2015 16:45

Wow.. Detta kan nog vara den bästa postworkouten ever :D den satt som en smäck! Blandade 1 fryst banan med 2 skopor chokladproteinpulver och 0.75 dl mandelmjölk, för de va de ja hade kvar, å de blev perfekt!:D sen toppade jag med 4 skurna jordgubbar å en näve blåbär :) alltså MUMS! De hade varit helt oslagbart om de va riven choklad i också.. Mmm.. De ska ja testa nösta gång!:D
Jag hae brw alltid minst en uppskuren banan i frysen, redo att mixas!:) ifall jag hittar nåt recept, elr böir sugen helt random, så finns den alltid där ;) och ifall ja skulle vilja ha glass så har ja inte glömt att lägga in en banan dagen före elr några h före ;)

Men träningen vart lite intervaller, och arm-passet på bild!:D de va bra mkt drygare än ja trodde..:p fast hade ganska liten vila, så ;)
Men intervallerna gjorde ja så att ja joggade först i lite olika tempon i en kvart, sen självaste intervallerna gjorde ja så att ja sprang/kutade feån en lyktstolpe till nösta, sen joggade jag väldigt långsamt till nästa, och kutade osv, och ja gjorde se ungefär 10-15 ggr :) de fick räcka haha! De va väldigt jobbigt för magen oxh lungorna kan ja lova :p ja e inte så mkt av en intervall-människa egentligen, men just nu säger jag, och ska, få in minst 10 löppass i sommar! För ja suger egentligen på å springa, men ja måste..! Så om ja springer dom passen ja "märkt" ut, så kommer de ta 5v :) men om ja hoppar över nåt pass hit å dit kmr de ju ta längre.. Men ja ska fixa nån form av räkning så ja håller koll! Kanske göra nåt roligt, som att ha 2 burkar, sen nånting i, och varje sak är ett pass, så flyttar ja över från ena burken till andra för varje pass, lite såhär tumblr;)

Men vi får se! Nu är pass 1/10 avklarat iaf ;) och nösta pass, elr ett pass snart, ska ja försöka springa 2km så fort ja kan :) så de passet kommer ju bli över hyfsat fort ;)

Ovido - Quiz & Flashcards