sts

Alla inlägg under april 2015

Av Elise - 6 april 2015 10:29

Så, nu har ja smaskat på banan"brödet" haha :p de va mer typ en smet.. Men man skulle egentligen ha den 3 min i mikron på högsta effekt, men ja ville testa att ha i ugnen, så ja hade på 150 grader i 5 min, men de va verkligen inte klart då hahah :p så om ni ska testa, som ja tänkte gö igen sen som preworkout, så ska ni antingen ha i minst 10 min, elr höja temperaturen :) ja tror ja ska testa att ha i 10 min sen nästa gång ^^ men brödet va btw gott! Sött ich.. Kladdigt, haha;) men de va gott!

Recept:
1/2 banan
2 msk havregryn
1 tsk linfrön
1 msk kokosmjöl
1 ägg

Mosa bananen, och blanda sedan i resten av ingredienserna, ägget sist.

Forma till 2 bröd på 2 tallrikar, och in i mikron på full effekt i 2-3 min.
Låt svalna av oxh stelna, sen äre bara att äta.


Men som sagt så ville ju ja gö i ugnen, för ja känner stt allting blir godare då, så jag ska testa som preworkout sen å göra de lite bättre :) men mättande och gott iaf!

Av Elise - 6 april 2015 10:22

Idag blev de overnight oats, sen har ja 2 improviserade bananbröd i ugnen ;) alltså bara 2 små, för 1 person :p

Men alltså de e typ på gränsen till stt ja kan äta overnight oatsen, för igår hade ja proteinpulver i, å inte de som smakar vanilj, utan de vanliga, å de smakar inte så gott, haha.. Men ja har iaf kamouflerat smaken bra ändå, de vart bättre nu när ja skivade ner 1/2 banan ;)

Så till oatsen:
1/2 dl havregryn
1 dl vatten
1 msk kvarg
1 skopa proteinpulver
3 tsk kakao (1 msk)
Russin

På morgonen:
1/2 banan
Agavesirap

Men nu när ja tänker efter är den ju ganska god :D de e ba om man inte får nåt russin elr bananskiva som den smakar lite... Aa..
Så ganska lyckat ändå :)

Bananbrödet har ja inte smakat på än, för de kom nyss ut ur ugnen, så de måste svalna lite först :p men ja undrar dock va man ska ha på.. Om man behöver nåt på? Tänkte på om de blir lite torrt.. Man kanske skulle kunna ha jordnötssmör på?;)

(Proteinpulvret ja använde: )

Av Elise - 5 april 2015 19:46

Alltså.. Wow.. Så fort ni ser kikärtsmjöl i nån affär så köp de å åk hem och gör denna pizza..
Pizzan är lagom stor, äter man som mig så räcker hela pizzan till 1 person, men man skulle lätt kunna dela pizzan med nån. Pizzan är lite mindre än en vanlig hemmagjord pizza.
HELA pizzan innehåller ca:
670 kcal
45g kolhydrater
45g protein
30g fett

Och detta gäller om man har detta på pizzan:
Ca 4 kalkonskivor
Lite mer än 1/2 burk Champinjoner
Tomatpuré
Tomater
Ett helt mozzarella paket
Jag tror de va allt..

Och nu är ni väl nyfikna på receptet?;)

Blanda ihop 1.5 dl kikärtsmjöl med 1dl vatten och pizzakrydda.
Täck över, och låt helst stå över natten, men minst i 4h. (Jag hade min 4h i kylen)

När degen är klar, ha ut på ett bakplåtspapper, och grädda på 200-225 grader i 10 min.

När bottnen gräddats klart, ta ut den, och ha på all topping.

Sätt in i ugnen igen i 10-15 min.

Sen är de bara att njuta av denna goda skapelse :D

Recept: http://idawarg.se

Av Elise - 5 april 2015 19:37

Mmm... Alltså, hörni, ni måste testa detta... Jag kan nu vara lycklig samtidigt som jag kan vara ångestfri.. (Inte för stt ja brukar ha ångest av mina cheats men) alltså, detta kan jag äta fastän de inte ens e cheatday.. Jag e lycklig nu alltså..
Receptet kommer i nästa inlägg, som ni säkert redan sett ;)

Av Elise - 5 april 2015 16:15

Mmm... Alltså, kolla bara va gott.. Jordgubbar, banan, apelsin.. Ååh, dehär e gott du..

Nu står btw pizzadegen i kylen å chillar lite :) ska ta fram den å börja me pizzan klockan 7, för då har den vart i kylen i 4h :D fast de saknades pizzakrydda, så gick ju å köpte de, så de fick va i 1h mindre, men de gör nog inget :)

Ica

Av Elise - 5 april 2015 15:47

Va t Ica en snabbis, för ska gö pizzaaaa :D fast ännu bättre, glutenfri och nyttig ;) recept får ni när ja provat den :) fast receptet är för 1 person :p elr ja antar att de beror ju på hur mkt en person äter.. Elr Asså ja vet inte hur stor den blir haha, men den blir inte lika stor som en vanlig pizza iaf :p

Så köpte lite andra nödvändigheter oxkså ;) jordgubbarna kostade btw 10kr/st, så ja ba damn, dom ska jag ha, haha :D
Btw ser ni vilka minibananer elr :p

Av Elise - 5 april 2015 13:00

Solen har försvunnit, så vi får se hur de blir me dendär promenaden sen ;p

Lunchen idag vart entrecote, rösti, vitlökssmör, skinka, å dadlar :D

Btw, ja har inte fått ut all kokosolja ur håret., de ser jätte flottigt ut :S men vet inte om ja ska tvätta de idag igen, men då kmr ja tvätts de 3 dagar på raken, elr så har ja torrschampo och tvättar de imorn efter träningen.. Alltså tvätta de imorn ska ja gö i vilket fall som helst... Men ja tror ja kör på torrschampo..

Men Aa, har väl inte så mkt mer än de å säga :p ha en nice söndag!:)

Av Elise - 5 april 2015 10:59

Idag fick frukosten bli 1 apelsin, 1 banan, sen stekta jag på 2 äggvitor oxh 1 helt ägg :) mer mättande än va ja trodde :p fast äggulan smakade lite konstigt..

Nämen undrar va man ska hitt på idag då.. Kanske ta en promenad lite senare? De e ju egentligen vilodag men va ska man hitta på liksom..

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards