sts

Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

Frukost

Av Elise - 23 mars 2015 07:09

Mm! Degär vart bättre än ja trodde :D konsistensen var perfekt, och de smaka verkligen inte som havregrynsgröt i mikron :D och ifall ni kanske är som mig oxh inte vet hur man gör gröt, ska ja säga nu :) fast detta är me lite mer protein, ocj de påverkar säkert smaken och konsistensen också, men de är inte äckligt iaf! Å de vart faktist bra me kanel på ;)

Häll i 1 dl (i mitt fall glutenfria) havregryn med 2 dl vatten i en kastrull på högsta värmen. När de börjar puttra så stå och rör om hela tiden. De kommer inte ta så jätte lång tid.
Sen kommer du få en grötig konsistens, ta då av kastrullen från plattan, och knäck i 3 äggvitor.
Ställ tillbaka på plattan, och sänk värmen till medelhög. Fortsätt röra, för de kommer va vattnigt nu när äggen är i.
När gröten har fått önskad konsistens tar du av kastrullen från plattan, å skivar ner 1/2-1 banan. Ja hade 1/2 för den låg i kylskåpet. Rör om lite till, sen är den färdig att ätas. Man kan äta den som den är eller lägga till de man vill, bär, kanel, mm.

Ifall ni bara provat havregrynsgröt i mikro, tycker ja ni ska prova detta ;) för i mikron blir den mer torr på ytan p vattnig i bottnen, så blir den sladdrig :/ men eftersom man rör om hela tiden i kastrull så blir de jämnt ;)

Jag hade som ni ser kanel på halva gröten, men när ja smakade hade ja sen på hela ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elise - 15 januari 2017 20:37

Nu är veckan slut. Ny vecka imorn. Och imorse fick jag faktist erbjudande på match, som jag tackade ja till. :) blir ett tufft motstånd, men det är i vilket fall lärorikt! Ska gå en förmatch på proffsgalan där matchen mellan Braekhus och Svensson 28 ...

Av Elise - 12 januari 2017 10:45

Snaaart är de helg!:D vår spanska var inställd, så vi hade matte 8.30, sen har vi svenska 12.45 och engelska och slutar tidigt! Tidigast på veckan iaf:) och har klarat mig väldigt bra å äta:) i tisdags var då första skoldagen efter lovet. Tisdag och ...

Av Elise - 9 januari 2017 11:05

Hejhej! De va längesen :) tog lite lov härifrån också;) men jag va ju utomlands 24-31! Gud så skönt de va å komma bort och inte tänka på å träna, och kunna äta vad jag vill. Vädret va helt okej. De va 20-22 grader varje dag, och vi solade 4 av dagarn...

Av Elise - 23 december 2016 11:33

Den här veckan har vart så skön... Fick lov i tisdags, hade vilodag då också. Sen har jag ätit vad jag har velat hela veckan!! Vääldigt mycket skit alltså ;) å de kommer fortsätta för är på Gran Canaria med all inclusive nästa vecka!!:D Men jag ha...

Av Elise - 19 december 2016 11:58

Snart jullov! Åh, är så nöjd med livet just nu :) vi hade precis spanska, vi gjorde nåt papper där vi skulle läsa en text sen göra typ 2 korsord.. Sen fick vi sluta 25 min tidigt, åt, och nu har vi matte 12.45 sen slutar vi!! Sen är de avslutning imo...

Ovido - Quiz & Flashcards