sts

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Elise - 2 februari 2015 20:29

3 äggulor oxh 2 hela ägg.. Alltså 2 äggvitor och 5 äggulor, skulle vart tvärtom ;)

Och 3 kakonskivor, kvarg me granatäppelkärnor, och te :)

Av Elise - 2 februari 2015 16:13

Tjaa här kommer recept på lite kanelbullar :)

1 dl havremjöl (havregryn mixat till mjöl)
1 krm salt
1/2 tsk kardemumma
1 1/2 msk sötning (jag hade "stevia")
1 krm bakpulver
2 äggvitor
1/2 dl kvarg

Fyllning:
1 msk mandelsmör(hade jag) eller annat naturellt nötsmör
2 msk kvarg
1 - 1 1/2 msk sötning (jag hade "stevia")
1/2 - 1 msk kanel (jag hade ca 1 msk)
En skvätt mjölk/vatten


Vispa äggvitorna till ett hårt skum.

Blanda alltihop förutom kvargen i en annan burk.

Rör sedan ihop äggvitorna med mjölblandningen, och tillsätt till sist kvargen.

Bred ut smeten till en cirkel på ett oljat bakplåtspapper. Den ska inte vara för tjock eller för tunn, mittemellan typ.

Grädda på 200grader i 5-6 min. Gör undertiden fyllningen, genom att röra ihop alla ingredienser och till sist blanda ner vattnet/mjölken.

Låt "brödet" svalna lite innan du brer på fyllningen, och rulla sedan ihop till en "korv". Dela sedan i ca 6 bullar, och ha in i ugnen en gång till på samma grad, i ca 3 min.


(De vart något ljus vid kameran så de ser typ ut som rök elr nåt hahaha)

Recept: fitnessbyisabelle.shapemeup.se

Av Elise - 2 februari 2015 16:04

Tjaaa, kom inte på nån rubrik så ;) men nu har ja bakat kanelbullaaaar :D och dom vart Goa :D smaka typ lite som sött kvarg men ändå inte riktigt ;) och jag tog en av dom "fina" från mitten oxh en av de fula på kanten ;) men receptet kommer i nästa inlägg! Och förutom de äter ja jordnötssmör oxh en liten apelsin som preworkout :) imorn kanske ja ska göra biskvier och/eller äppelkaka..;) äppelkakan va en going den ;)

Av Elise - 2 februari 2015 07:10

Som ni ser kunde ja inte spara jordnötssmöret och apelsinen tills efter skolan ;)

Skapa flashcards