sts

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Elise - 17 januari 2015 15:17

Idag vare ju hemmamatch, å de gick sådär alltså :/ fick gå 2 matcher, den första vart de oavgjort med 25-25 och haha den matchen kände ja mig usel på... Men de e bra, för måste ha sånt också :) sen andra matchen vann ja med 28-24 :D så då vart de lite bättre ;) men hon som ja gick andra matchen mot var 7kg lättare och hade typ haft en infektion i 2 månader eller något sånt och hade bara hunnit träna en vecka, så få fick jag verkligen hålla igen på mina slag :p för i första matchen vart både jag oxh min motståndare tillsägna flera gånger att vi slog för hårt, och dom var precis på gränsen till att avbryta matchen, därför vi fick så lite poäng också :p

Och jag kom 2a av alla tjejer i hela turneringen :) kändes ganska bra för de va hyfsat me tjejer idag, brukar nästan inte va några alls :) men de känns ännu bättre att den killen som hade högst poäng fick 34 poäng, och jag fick ju 35 när vi va på Golden girl ;)

Nu ska ja först tvätta av allt vaselin från ansiktet, sen ska ja kolla på yt å äta lite av dehär :)

Av Elise - 17 januari 2015 08:36

Detta e min frukost nu :) jordnötssnörsklumpar som ja har börjat kalla dom, å chiapudding med granatäppelkärnor och hackade mandlar :) här kommer receptet på chia- och kokospuddingen :)

2 små skålar
4 dl kokosmjölk
3 msk chiafrön
1 tsk honung

Topping:
Hackade mandlar
Granatäppelkärnor

Rör ihop kokosmjölken med chiafrönen och honungen. Låt stå i kylen, gärna över natten så att chiafröna sväller upp.

Lägg upp den färdiga puddingen i 2 mindre skålar och garnera med toppingen. Puddingen håller i kylen ett par dagar.

Det vart ju gaanska gott, faktist :) ingenting ja skulle äta som godis men de va ju helt ätbart!:D smakar faktist lite vanilj också :) fast ja tror mamma sa att hon hade haft i vanilj nu när ja tänker efter... Haha, men de smaka iaf vanilj å kokos :)

Å de va nå annat jordnötssmör nu än de vi brukar köpa, så de smaka lite konstigt :S menmen, inte äckligt!:)

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]



...Och ett glas apelsinjuice;)

Ovido - Quiz & Flashcards