sts

Alla inlägg under november 2014

Av Elise - 29 november 2014 10:00

Dehär recepter kommer från http://styrkelabbet.se och jag har testat det förut :) dock så hade jag mörkchoklad ovanpå, och ett annat proteinpulver, så de kommer inte smaka preciiiiiis lika.. men iaf nära :) OCh jag hade ingen mörkchoklad hemma, så jag tog en del av den med vitchoklad, och tröck i 3 pistagenötter i ett litet hörn, prova på liksom ;)


Ingredienser:

200g proteinpulver (Ca 5 dl, jag använde med chokladsmak)

100g havregryn (ca 2.5 dl)

Lite mer än 1 dl mjölk eller vatten (Rekommenderar mjölk)

50g jortnötssmör (Ca 3-4 rågade tsk)

50g honung (ca 3 tsk)

30g kakao (kanske runt 0.5 dl, är inte helt säker, bara att väga upp annars)

+ choklad att täcka barsen med.


Gör såhär:

1. Blanda alla ingredienser förutom mjölken i en stor bunke.

2. Tillsätt lite mjölk i taget, och arbeta smeten med händerna. Den ska vara ''hård'', så det kommer bli lite jobbigt, men det går.

3. Bred ut smeten över en bricka med bakplåtspapper på, och smält chokladen och bre över.

4. Ställ in brickan i kylen tills det stelnat, och skär det sedan i lagom stora bitar.


Sen kan du slå in barsen i plastfolie å förvara i kylen upp till en vecka.


Det blir ca 10 bars, och varje bar innehåller ca:

 19,2 g protein

 14,4 g kolhydrater

 6,5 g fett

200 kcal


Lycka till med barsen! :D



   


Jag hade också kvar lite ''polkagris-choklad'' som jag mummsade i mig ;) 


 

Av Elise - 28 november 2014 08:38

Äter lite ägg och en mandarin t frukost :) och där ligger mina kakor packade så fint ;)

Känns ju nice att alla började skolan för 10 min sen.. Och ja vaknade för typ 30 min sen ;)

Av Elise - 27 november 2014 22:17

Här är lite mer grejer jag vill ha på min wantie lista ;)

Och så vill ja ha ett par nya jeans!! Måste leta i Helsingfors :(

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/sportkläder/t-shirts/kari-traa-1420/sarah-3-4-sleeve-143486-100/

http://fitaffinity.spreadshirt.com/leggings-A17792706/customize/color/231#



http://sixdeuce.eu/index.php?id_product=495&controller=product&id_lang=1



http://sixdeuce.eu/index.php?id_product=524&controller=product&id_lang=1



http://www.vitamera.se/protein-vanilj-refill-zippase-83.html




Och häifrån blir det bara länkar:


Grå fluffig tröja: http://www.hm.com/se/product/28873?article=28873-D#article=28873-B


Stickad tröja: http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/trojor-koftor/eda-stickad-troja/prod686215853.html


Topp: http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/trojor-koftor/irja-topp/prod688929620.html


Men det jag vill leta efter i Helsingfors är väl en liknande tröja som den fluffiga jag länkade här, och ett par jeans :) Helllllst vita, men vilka som helst som är snygga och passar bra funkar :)


Nu ska jag ta och duscha, och sova.. packar klart det sista imorn :))

Av Elise - 27 november 2014 21:28

Ska packa klart, sen kolla på yt lite :) kommer förmodligen göra tvärtom men hahaha what ever.,

Dehär blir de sista ja äter ikväll :) mina kära pistagisar<3
Men ja körde nyss dehär högst upp :) enkelt och snabbt! Tror dock inte man brände 100kcal, haha, för de gör jag på 10 min på crosstrainern,, och hur lång tid tog dehär, 2 minuter? Aja haha, nöjer mig iaf ^^
De jag ska ta med som godis på kryssningen är mina 6 kakor som är kvar, och några bars :) fast kan ju inte lova att ja inte köper nåt på båten..;)

Här har ni lite fler workout bilder,,, så har ni nåt att göra ;) hejaheja!

Note: utför varje övning med så god teknik som möjligt för att undvika skador och för stt få ut det mesta av övningen!

Av Elise - 27 november 2014 15:58

Är så glad just nuuuu :D kommit hem från skridskorna nu och gjort pannkakor och ska ta 2 bars :) en är den med pistagenötterna i ;)

Så de ja ska göra idag ör att packa, skriva klart svenskan och skicka in den, och sen kanske baka :) chill :) nu ska ja kolla bb! Tjaioo

Jo btw, kke måla naglarna också ;)

Av Elise - 26 november 2014 19:47

Detta vart då kvällsmat ^^

De va sparringen på träningen, de gick bra :) och imorn äre skridskor igen.......... Fan

Av Elise - 26 november 2014 15:41

Håller på å bakar... ;) vad ja bakar får ni se senare, ich recept kommer förmodligen på Lördag, men dehär receptet har ja gjort förut, och då vart de bra, men de känns som ja har väldigt mycket av en ingrediens? Men får väl se sen.. Blir säkert rätt :)

Just nu äter ja en liten (jätte) pannkaka medan ja bakar :) de va en jättestor banan så var tvungen att ha i ett extra ägg, haha

Av Elise - 26 november 2014 08:24

Usch, nu börjar de bli vinter.. Va kallt i luften och frös när ja gick t skolan..:/

Presentation


Här är en 15-årig tjej som bloggar om sin vardag :) jag boxas, och gillar att träna, äta gott och hälsosamt & shoppa :) kika gärna & se om du tänkt stanna!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards