sts

Alla inlägg under maj 2014

.

Av Elise - 29 maj 2014 20:42

Har "tränat" gjorde ba lite armhävningar och rygglyft... Är för lat ikväll...

Av Elise - 29 maj 2014 14:51

Du behöver:

5 dl proteinpulver med choklad smak
50g jordnötssmör
2 dl havregryn
1,5 dl mjölk/vatten
1 dl kakao
1/2 dl honung
(Ca en chokladkaka, men de är inte nödvändigt)

Blanda ihop alla ingredienser förutom mjölken/vattnet. Häll i lite mjölk/vatten i taget, och knåda med händerna. Knåda tills det har blivit ganska hårt. Lägg ut de på en plåt med bakplåtspapper på...
Smält chokladen och bre på med en smörkniv.
Ställ in i kylen tills det har stelnat, sen är det bara att dela in i bitar.

Det bli ca 10 bitar, beroende på hur stora man vill ha dom... Det blev 8 bitar för mig :)

Varje bar innehåller ca:

200 kcal
19,2 g protein
14,4 g kolhydrater
6,5 g fett


Källa:
Styrkelabbet.se

Av Elise - 29 maj 2014 12:01

Nu måste jag smaka jordnötssmöret :D och ska kolla om vi har alla ingredienser, så kan jag göra proteinbars nu på en gång ;)

Av Elise - 29 maj 2014 11:01

Av Elise - 28 maj 2014 15:46

Av Elise - 26 maj 2014 19:59

På hemkunskapen gjorde jag å Tova "kladdkaka" så de fick bli vår lunch... Irma och Isabell gjorde tonfisksallad... Men vi gjorde så jävla mycket så jag, Tova, Irma, Isabell och en till (fast den tog bara två slevar stora som en trädked) fick dela på de... Haha...

Sen gjorde jag å Tova en mango/hallon smoothie ;););)



Och nu har jag sprungit, och väntar på mos och falukorv :)



Juste, årets första dopp idag också;) inte precis på den varmaste dagen men...

Ovido - Quiz & Flashcards